fredag 15 januari 2010

Vardagstävlingar!


Vet inte hur det är med er men jag är en liten "vardagstävlare"
Vilket betyder att jag hittar på små tävlingar tyst för mig själv varje dag. Ingen märker det nog för jag gör det i smyg!
Dagens tävling utspelade sig på badet. Tänka sig att jag tog mig dit efter jobbet, (slutade tidigt) en ledig bana. Perfekt, då kan man ta i lite och slipper trängas med en massa andra. På banan bredvid simmar en yngre kille. Van simmare som jag är tar det inte lång tid förrän jag är i fatt honom, när han märker det börjar han ta i som sjutton. Nu är det först till kanten som gäller, tror ni jag kan låta honom få den tillfredsställelsen? Icke, "tanten" skall vinna!
Så varvar jag honom igen, samma visa och jag har skit roligt!
Ni anar inte hur många tävlingar man kan hitta på när man är ute o cyklar eller varför inte ute o går. Nuförtiden är jag inte lika ihärdig som förr, men rätt som det är som i dag, kommer det till mig och visst är det tramsigt (vuxna människa) Men det är också roligt sådär i smyg!

Skönt var det att simma i alla fall och efter en stund i bastun med hårkur så sitter jag här nu och är så nöjd och glad!
Det är fredag, ljuvliga fredag! En god middag med lammfile väntar ikväll, Oscar har en vän på besök och det är också trevligt att sätta fram en extra tallrik vid bordet.
Hoppas ni också har en skön kväll att se fram emot!

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Så där kan jag också göra. Fast jag har aldrig satt ord på det! Kul när man vinner, om man inte vinner så är det ju ingen som vet att det var en tävling! Låter gott med lammfilé! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du har börjat simma. Men det kanske är för mycket att säga att du har börjat. Jag brukar också försöka gå ner och simma på fredagar efter jobbet. Vi kan kanske göra det tillsammans. Jag brukar vara där vid tre tiden. Då kan vi tävla...(hihihihi)
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera