fredag 29 januari 2010

Helgen har börjat!



Jag svängde om blomsteraffären på vägen hem från jobbet. Några snittblommor till helgen har blivit ett måste. Inget dyrbart, bara något litet som förgyller fredagkvällen. I bland står blommorna sig hela veckan ibland någon dag bara. Ranunckel är så "vårig" så det fick bli några sådana i dag.
Annars blir det inte så mycket fredagsmys här i kväll för för det är fotbollscup för Gustav långt inpå natten. Jag tänkte att jag skulle hänga på och titta hur det går. Eftersom Anders alltid är med honom (som tränare) så "skubbar" jag tittandet ibland. Men en del inomhuscuper är snabba och roliga och då är det kul att titta.
Så vårt mys flyttar till i morgonkväll i stället och då står redan blommorna där och lyser med sin närvaro!
Ha en skön fredagkväll vad ni än hittar på!

11 kommentarer:

  1. Jag är också en sån där som unnar mig snittblommor.
    Det handlar om njutning...oavsett om det är blommor, vin eller choklad.

    Kram!
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Ranukler är verkligen vackra! En av mina favoriter!
    Ha en härlig kväll och hoppas det går bra för killarna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Unnar mig också snittblommor nästan engång i veckan. Älskar detta och det är alltid så fint. Ha en underbar fredag. Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert ända in i själen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Har precis satt nya vackra tulpaner i vatten. Jag köper också mycket snittisar. För en liten peng kan man njuta flera dagar. Här fredagsmyser vi och väntar på middagen:) Lycka till Gustav o co:
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra fotografier. Du har verkligen fångat skönheten i blomman.
    Hoppas det går bra för Gustav och company.
    Kramizar//
    Cina

    SvaraRadera
  7. Har kikat runt lite i din blogg och tycker mycket om dina tankar. Extra kul blev det när jag kom till inlägget om bokcirkeln efter som den var klockren med vår cirkels senaste träff! Mycket god mat & dryck, mycket prat om allt och ingen men inte direkt boken vi läst;-)) Vad hade vi läst då? Jo Svinhugg!! Hoppas du har en trevlig läsning för denna bok är bra mycket mer lättläst än den ni tidigare läst.

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra blommor... Detta unnar jag mig alldeles för sällan... Hoppas att det gick bra för Gustav på cupen:)
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej, vilken mysig blogg du har! Skrattade gott åt ditt inlägg om att man alltid längtar efter nåt! Det är väl en tröst att det finns fler som har lite svårt med det där "carpe diem"...

    Nya blommor på fredagar, en härlig vardagslyx! Här blev det vita tulpaner.

    Önskar dig en mysig helg
    kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Hej igen!
    Jag har två och en halv blogg igång! Den ena heter Smått & gott och där skriver jag om lite allt möjligt, troligen är det där bokcirkeln kommer in. Sen är det Fotorian och där är det ett foto om dagen som gäller. Den sista och halva bloggen jag har är Dubbelhakornas välmående,delar den med en väninna och där är det recept och välmående som gäller! Hoppas vi ses på någon av dess igen;.))

    SvaraRadera
  11. Snittblommor ja, unnar mig det alldeles för sällan. Kanske skulle ta en tur förbi blommaffären idag för som sagt, man behöver ju som sagt inte ett helt fång.

    Ha en härlig söndag.

    SvaraRadera