lördag 16 januari 2010

Oj, oj!

Den simningen visste var den tog. Varje muskel i hela kroppen känns. Stel som en pinne är jag, men vetskapen att det gör gott är ändå go att känna!
Efter jullovet har inte morgonpiggheten kommit tillbaka heller, Chelsie väckte mig halv nio i morse och då var det bara att masa sig upp och ut. Jan/feb & mars är sega månader att ta sig igenom. Vi har pojkarnas födelsedagar i februari så det livar upp det hela annars är det egentligen nu denna tiden som borde vara en "återhämtningstid" Det är mörkt ute fortfarande och sömnbehovet är större än på sommaren. Vi har en resa inplanerad på påsklovet och det är skönt att ha det att se fram emot. Då kan jag gå här och dra nu, för sen blir det lattjolajban. Vi är också bjudna på stor 40-års fest 6:e mars och tanken på det livar också upp mig redan nu.
Men i dag är det lugnt och jag tänkte gå in i dvala, med det menas att jag skall:
- tvätta
- städa Gustavs garderob
- läsa ut bokklubbsboken "Vindens skugga" för vi träffas på måndag.
- läsa Åsa Larsson
- laga middag
- gå lång kvällspromenad med Chelsie
Vad skall ni göra?


3 kommentarer:

  1. Hej på dig min vän!
    Det låter som om du har en dag med en massa olika typer av aktiviter framför dig. När du sätter dig i soffan i kväll kommer du att känna dig nöjd.
    Vi ska ha kalas för Krille som fyller 47 år imorgon men då är det fotbollscup för Emma...
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lite segt att ta sig upp på morgnarna!
    Idag blir det tvätt, strykning, röj och besök i kväll!
    Kram och ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Så segt så segt är det att komma upp. jag har tränat och sedan blir det lite mys med familjen. Kram

    SvaraRadera