fredag 15 januari 2010

Säsongens vinterskor!

Man skulle kanske tro att det var skorna till vänster som lillebror gosade ner sig i lite frusen på väg till skolan. Perfekta för snöbollskrig och promenader i snö och slask!
Nixipix!
Han envisas med att gå i sina "vans" varje dag hur vädret än ser ut.
Praktiska mamman fattar inte hur han kan ta sig fram med dem bara. De måste både vara kalla och hala att gå i. Jag vädjar och ber, men det hjälper inte. Han vinkar hej då med uppknäppt jacka, vans och utan vantar i -10°!!!
Suck! Frågan är om det är dags för mig att ge sig snart. För tjat verkar inte vara melodin här.
Kanske ett sista försök sen får det vara!

2 kommentarer:

  1. Det får mig att minnas när jag gick ut i tunna trikåbyxor, linne och en tunn mockajacka mitt i vintern...brrrr
    Men snygg skulle man vara, det var det viktigaste.
    Nu hatar jag att frysa och ser ut som en Michelingubbe när jag går ut! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trots att jag ibland gör som du, säger mitt förnuft till mig att låta bli. Antingen fryser han inte eller biter han ihop för att han vill.

    SvaraRadera