måndag 11 januari 2010

Självkänsloträning är också träning!

Skall man hålla sig i fin kondition är det övning som gäller.
Pigg och glad blir man inte av sig själv, man måste öva, öva, öva!
Det blir tuffa pass med tyngdpunkten på:
- vad gör mig glad?
- sortera i vad jag skall bry mig om.
- ägna inte en massa tanketid på saker jag inte kan påverka.
- inte bry mig om andras åsikter om mig.
- inte bry mig om och försöka hjälpa till att lösa andras problem..
- vara som jag är och acceptera det (jag är helt okej)

Som ni ser har jag lite att stå i. Det bästa med min träning är att den kräver inget dyrt gymkort, inga speciella kläder och inte ens en lokal att vistas i.
Min träning kan jag sköta var som helst och hur som helst. Men jag måste vara flitig annars tappar jag kondisen direkt och det vill jag inte, för denna gången skall den vara bestående.
En timme om dagen, full fokus nu kör jag!
CHELSIE, DAGS ATT GÅ UT!

2 kommentarer:

  1. Det är bra! Kör på! Kram

    SvaraRadera
  2. Många tänkvärda ord. Är det bara vi kvinnor som har dessa pestiga tankar eller gömmer männen dem någonstans. Kanske är vi inte så duktiga på att ta hand om oss själva.
    Nu ska jag ta ett bad och bara tänka bra tankar:)

    SvaraRadera