fredag 22 januari 2010

Drinklängtan!

Cyklar hem från jobbet som värsta hemmafrun (helt ologisk mening) och det enda jag har i huvudet är :" jag måste ha en drink!" Det har varit en stressig vecka, mycket pusslande speciellt med hur våra barngrupper skall se ut i augusti.
Föräldrar på besök i en strid ström, telefonsamtal och logistik. Samtidigt som vår nuvarande grupp måste få sina behov tillfredsställda. Alltihop slutar med att jag missar ett morgonmöte i dag och frustration uppstår.
Pust!
Tyvärr är "stresstålig" inget ord jag kan skriva i mitt CV.
Jag behöver sätta mig ner och tänka, och få en överblick med hjälp av mina anteckningar.
Men nu tror jag att vi har koll på hur närmsta framtiden ser ut. Det jag missar att tänka på har dessutom mina goa kollegor koll på så de flaggar lite fint emellanåt!

Lilla drinken med smak av citron är nu slut, gudomligt god!
I kväll vankas det bakad potatis med goda röror och massor av räkor. Myskväll coming up!
såg att jag fått ett litet uppdrag av goa bloggvännen Maison grey så det grunnar jag på till efter maten.
Ha en underbar fredagkväll!

5 kommentarer:

  1. Ha en trevlig fredag kväll!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Du är väl värd en go fredagsdrink, känner att jag borde varit där och avlastat dig i barngruppen så att du fått fixa och trixa med allt det där andra som du är så superduktig på. Jag får ta igen det nästa vecka och göra dubbelt så mycket, om det nu går hihi!!
    Ha nu en riktigt trevlig helg!!
    Massor av kramar:)

    SvaraRadera
  3. Du har gjort ett superbra jobb denna veckan.... åsså:) Njut av den goda fredagsdrinken Kram till dej:)

    SvaraRadera
  4. Den där drinken ser god ut!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Helena!
    Jag visste att jag skulle gjort en "Helena braskis" i inlägget. Min stress tar jag ansvar för helt själv. Du är hemma och är sjuk och skall inte avlasta någonstans!!!!!
    Just nu är kl. 22.47 jag har druckit drink o lite vin och är fullständigt avslappnad! Sköt om dig ordentligt så ses vi på måndag!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera