söndag 10 januari 2010

I min drömvärld...

...bor vi i ett gathus i Lund med en liten, liten trädgård med plats för utemöbler och grill. Vi har en sommarstuga i Höllviken med tinnar o torn och en stor glasveranda, och vi har promenadväg ner till havet.

Till det behöver vi ungefär 6-7 miljoner och minst lika mycket till sommarhuset. Så på en skala, vad är sannolikheten att det kommer att hända?
- just det, inte så stor!
Men drömma är fortfarande gratis och varje tid så här års börjar mina drömmar ta fart igen.
Jag drömmer om det genuina, ganska enkelt, rena fina linjer och naturliga material. Anders dröm är att bo i en gammal fabrik, och visst det hade kanske också varit häftigt men han vill ha det lite mer avskalat än jag. Men kan man få det ombonat så visst, varför inte!
Så nu börjar mitt husletande igen. Favorithusen hittar jag hos mäklarfirman "Uppvik & döttrar" de säljer hus på Österlen med målande beskrivningar av omgivningarna runtomkring.
Det finns massor av hus som jag skulle kunna tänka mig att leva i. Men det är fortfarande mycket annat att ta hänsyn till, barnens skola, träning och kamrater mm. och jag vill inte byta liv, jag vill bara byta hus.
Vi bor i ett förträffligt hus på alla sätt, vi har renoverat och fått till det så vi trivs visst bra här. Läget är perfekt i byn, nära till allt! Men tomten är liten och huset ser likadant ut som 50 andra hus i området.
Bygga eget har vi också kommit fram till att vi inte bryr oss om.
Jag är fullt medveten om att vi inte kommer att flytta någonstans detta året och inte nästa heller men jag kan inte låta bli så här års att sondera terrängen lite. Jag ritar lite i mitt ritblock, skriver ner önskemål och ibland händer det att vi till och med kör ut och tittar.
Jag tänker lite att vi är på väg till andra halvan av livet. Det börjar bli dags att uppfylla drömmarna!
Så jag letar vidare och rätt som det är, kanske vi hittar det!

1 kommentar: