tisdag 5 januari 2010

Jobb och jullov!

Klockan är 12, jag har varit och jobbat en liten stund och fått undan en del pappersarbete. Det är skönt. Här hemma sovs det fortfarande. Oscar + kompis spelade wii här i går kväll, de höll oss andra vakna halva natten för man måste tydligen skrika när man lyckas eller misslyckas!!!
Gustav är på väg att äta lite frukost (pasta med riven ost) sen sticker han iväg till bästa TV-spels kompisen. De umgås flitigt så fort det är lov. Gustavs är snart 13 år och hans stora intressen i livet är fotboll och TV-spel. Det ger upphov till många diskussioner här hemma. Han är duktig med sin skola och sin träning, så det är inte det. Men som vuxen tycker man ju inte att det verkar bra att försvinna till dataspel o dyl. titt som tätt. Jag vet inte riktigt själv vad jag tycker egentligen. Tisdbegränsningarna är jag inte heller glad i. Man kan inte sluta mitt i, bara för klockan ringer, så frustrerande! Sen är spelen så förbaskat dyra 600kr/spel är hutlöst!
Ja, funderingarna fortsätter!

Hela eftermiddagen ligger framför mig, lite fix o don och sen vila. I vanliga fall hade ett kakbak suttit fint till eftermiddagsfikan men det blir väl till att hoppa det. Suck!

1 kommentar:

  1. Ja, det är svårt det där med tidsbegränsningar, men sköter man skolan + gör något aktivt så tycker jag det är ok att sitta och spela. Men det är svårt det där.
    Kaka lät gott, men jag ska försöka vara nyttig, än så länge har jag klarat det och klockan är 1239. :)

    SvaraRadera