lördag 30 januari 2010

Kalhygge!

Visst är det en sorglig bild?
Jag hade hört att "man" kapat en massa träd/buskar längs med hela vår fotbollsplan och var tvungen att ta mig dit på morgonpromenaden för att se eländet med egna ögon.
Det räckte inte med den kapningen för det fortsatte en lång sträcka till på min hundpromenadstig!!!!
Helt tomt och konstigt. Jag tycker inte alls om när man fäller träd över huvudtaget, nu är en hel skog skövlad känns det som.
På kommunens hemsida står att läsa att man tänkt plantera nytt under våren för det gamla hade växt sig allt för högt, det börjar störa el-ledningarna.
Jag förstår allt det där, det är säkert genomtänkt och oundvikligt men det är ändå förfärligt sorgligt och ledsamt att gå på promenad vid ett kalhygge när man är van vid härlig växtlighet.
Usch & fy det känns trist i hela kroppen när allting bara är borta.

Fotbollscupen igårkväll gick sisådär. Fjorton minuter/match, snabba vändningar. Jättekul att titta på men de gick inte vidare från gruppen. Vi var inte hemma förrän kl 23.30 helt slut allihopa!
I dag har vi lite fix & don att stå i, en runda in till Malmö mm. Sen blir det god middag och MYS för hela slanten. Skönt!

5 kommentarer:

  1. En verklig sorglig bild.
    Hoppas att kvällen går nu i mystecknet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Såg bedrövelsen när vi körde mot stan i morse. Detta hade jag missat helt. Känner som du, de kunde väl ha låtit några träd stå kvar. Ja ja!! Ha en mysig kväll:)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag reagerade också på hur de gått fram med motorsågen!
    Man känner inte igen sig riktigt.

    Ha det gott med ert "lördags-myyyys".
    kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  4. Det har jag helt missat. Måste kolla in det imorgon. Man kan ju undra varför?

    Ha en mysig lördagkväll!
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera
  5. Jag förstår dig, det ser väldigt tråkigt ut när de fällt alla träd. Förstår egentligen inte varför man inte kunde underhåla det och klippa ner det snyggt. Men det kanske inte gick. Hoppas ni hade en riktigt mysig kväll.
    Kram

    SvaraRadera