torsdag 14 januari 2010

Välkomna in i badrummet!

Vårt badrum innan det blev renoverat!







Efter åtta års längtan efter ett nytt och fräscht badrum och att få bestämma själv hur det skulle se ut. Var det dags för två år sen. Ni vet själva hur många beslut som måste tas, varje liten detalj skall det resoneras kring. Mått hit & dit, storlek på kakel och för att inte prata om vilket kakel. En god vän sa till mig för länge sen att de valt vitt kakel i köket, och efter 10 år hade hon fortfarande inte tröttnat! Det har blivit en lite måttstock för mig, att det vita är det som håller i längden och det är fiffigt att välja vitt i ett rum som man inte renoverar så ofta.
Så vitt fick det bli. Stora vita plattor som skulle ligga ner!!!
Anders med hjälp av svåger fixade utrivning av det gamla och visst underarbete. Själva kaklandet skulle vi ha proffshjälp med så att det blev riktigt bra!
Det blev riktigt bra, förutom att när Anders kommer hem och ser det nykaklade badrummet så ligger inte plattorna utan de står upp......
- Det blev ju tokigt och inte riktigt som vi tänkt tycker Anders, Han får väl dra av på priset eller nått.
Gissa om jag INTE tyckte det!
- Få hit honom, han får riva ner alltihopa igen. Det var vad jag tyckte. (jag var så arg så jag grät)
Kaklaren kom och någonstans i sitt minne kunde han komma ihåg att plattorna skulle ligga. Så han jobbade hela kvällen med att ta ner allting igen.
Inte förrän nästa dag kunde jag prata med honom ordentligt, då sa han att detta har aldrig hänt honom tidigare och det kommer aldrig att hända igen!
Slutresultatet blev förträffligt bra, så när vi behövde kaklat i nya köket i våras ringde vi honom igen. Han skrattade gott och kom och satte plattorna rätt denna gången!
Så behöver ni en duktig kaklare så har vi en vi kan rekomendera!

3 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Vi har liknande kakelplattor. Tror jag härmar dig och lägger ut lite bilder!
    Visst är det härligt med ett nytt och fräscht badrum!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt badrum. Otroligt smakfullt! Kram

    SvaraRadera
  3. Gaah, om jag går och tittar mig i spegeln nu så är jag nog grön, av avund. Grymt badrum!

    SvaraRadera