söndag 17 januari 2010

Jästliv!

Det finns ingenting som jag köper och slänger så mycket som jäst!
Viljan att baka finns, ingen tvekan om det. Men tiden rinner iväg och jästen hinner krympa och torka innan jag kommer till skott.
Inga problem, ny jäst inhandlas och samma visa igen.
En god husmor måste ha jäst i kylen är det en röst i mitt huvud som säger, så det har jag (duktig som jag är...) att den sen också måste användas hör jag ingenting om.
I morse fick jag syn på den i kylskåpsdörren, utgångsdatum i dag!
Stackars jäst, klart ni skall få komma till nytta. Så nu står en vetebullsdeg och myser sig stor i köket.
Det var väl duktigt?

2 kommentarer:

  1. Vad månde jästen bjuda på idag? Kanelbullar eller kanske rent av semlor? Det doftar ändå hit.Lycka till med baket.

    Kramizar//
    Cina

    SvaraRadera
  2. Vad gott!
    Jo, jag har också slängt en hel del paket, nu köper jag torrjäst, den håller lite längre...
    Kram

    SvaraRadera