tisdag 19 januari 2010

I gårkväll!

I tre timmar pratade vi oavbrutet utan att nämna ordet bok! det bjöds på kycklinglasagne med färska lasagneplattor, där receptet hamnar rätt in i receptsamlingen, och gott rött vin till. En helt okej måndagkväll i mitten på januari... Men vi var ju där för att recensera Vindens skugga och jag satt med skämsstruten på för jag hade inte läst den färdigt.
Den var bra i början , en bit efter mitten hände ingenting och då kom dessutom Åsa Larsson in i mitt liv, så den blev inte färdigläst.
Medhåll av av de andra att där var den trög, men sen blev den tydligen jättebra och betyget 5 utdelades för första gången!
Så den får ligga till sig lite så gör jag ett nytt försök. Författaren heter
Carlos Ruiz Zafon och kan då rekomenderas.
Nytt bokval blev Svinhugg av Marianne Cederwall. Hennes debutroman. En deckarhistoria som utspelar sig på Gotland.
In och kollade på bokus så fort jag kom hem, SLUTSÅLD stod det. Lite ovanligt, men på citygross idag kastade jag ett öga på bokhyllan och där stod den så det var ju bra.
Vi saknade två av medlemmarna i gårkväll också, men hoppas de sluter upp till nästa gång. Så är det i förkylningstider!

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig kväll!
    Tack för komplimangen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är bra när du skriver lite om de böcker som ni läser. Då vet jag vad jag ska ha i åtanke nästa gång jag ska välja bok.
    Vad perfekt att du har köpt nya fina receptböcker, använd dem till din kyckling lasagne.
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera