torsdag 21 januari 2010

All denna längtan!




På måndag längtar jag till fredag. På vintern längtar jag till fågelkvittret och på våren längtar jag till sommaren, till semestern. Jag längtar tills jag har gått ner mina fyra överflödiga kilo och tills vi börjar grilla igen. Och tills jag har läst ut en bok så att jag kan börja på nästa. Jag längtar efter att få sova och efter att dansa allt i en salig blandning. Efter en varm sommar längtar jag efter hösten då jag kan krypa in i mitt bo och börja tända alla ljus igen. Strax därefter börjar längtan efter jul. Sen längtar jag tills julen är utstädad och så börjar alltihop om igen.
Det är helt galet, all denna längtan!
Vad kommer sen? Vart är vi på väg? Hur skall det gå?
Kanske är längtan en drivkraft kanske är den ett hinder från att njuta just nu!?
En längtan jag gillar är att ha en resa inplanerad. Att gå och suga på den karamellen är en oslagbar känsla.
För tre år sen var Anders o jag i New York. Jag har aldrig haft en längtan dit men blev helt tagen av staden. Absolut inte vacker men häftig!
På påsklovet är det dags igen och då skall Oscar och Gustav följa med. Och gissa om jag längtar ?
Bilderna är från en helikoptertur vi gjorde, där vi fick se denna fantastiska stad lite från ovan.

5 kommentarer:

  1. Visst är det så sant det du skriver. Faktiskt precis som en dikt. Skriv av den och rama in den vet ja. Visst fick du den boken av mig.. fyllde du 15 eller var der 4..... minns inte:)
    Underbart med en inbokad resa. Resan och längtan dit är halva nöjet. Ha de!

    SvaraRadera
  2. Det är ju verkligen något att längta efter! Superskoj. The big apple!!
    Men det ska hända mycket innan dess eller hur!
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Det är så sant som du skriver. De här eviga längat och jagandet till längtan. Tycker att det är viktigt att man har längtan till något men samtidigt så måste man stanna upp och njuta av tiden till längtan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hade längtat jättemycket!!!!
    Vilken fin bild på dig och maken!
    Visst är det så att man längtar efter något hela tiden, men det är ju så trevligt att ha något att se fram emot!
    Du har en award hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ah va harligt med flygbild over NY dar vi gifte oss! Trevlig helg! towe.

    SvaraRadera