onsdag 20 januari 2010

Nya val!

Föräldramöte på Polhemsskolan i kväll inför alla val till årskurs två.
Jisses, vilken djungel!
Det var mycket lättare förr, då gick man på en linje och följde den planen, nu är valen oändliga allt för att passa just "mig" Jag kan villigt erkänna att mycket var rena grekiskan för mig.
Jag tittade på Anders och frågade om han förstod någonting och tack o lov svarade han Ja!
Alla ämnen ger poäng & meritpoäng och för att få fram en slutsumma skall man både multiplicera, dividera och addera på olika ställen. T.o.m rektorn ursäktade sig med att de inte var de som kommit på det här systemet!
Egna val för sin egen framtid är ju underbart, men varför gör man det så komplicerat?
Oscar har kläm på vilka val han vill göra och vilken inriktning han önskar så nu gäller det bara att fylla i ansökan rätt på webben för det är där det sker.
Oscar har koll och vi får väl ta det en gång till här hemma så skall väl även jag få ihop det till slut!

3 kommentarer:

  1. Ja, gud vad det är mycket val. Rena djungeln!!! Men våra ungdomar snackar runt mycket med varandra och håller sig uppdaterade. Tur är väl det!!
    God natt/
    Cina

    SvaraRadera
  2. Rena djungel har man hört. Måste bara fråga, vart bor du? Kram

    SvaraRadera
  3. Är helt övertygad om att Oscar klarar det här galant!
    Kram

    SvaraRadera