lördag 2 januari 2010

2010!

Nytt år, nya tider!
Som alltid för det med sig lite funderingar. Och en chans att göra små förändringar
som att nu skall jag äntligen ta tag i det här eller det där!
Visst känns det igen!?
Mitt löfte under 2010 är att jag skall jobba på min självkänsla. Jag grubblar alldeles för mycket på saker som jag inte kan påverka. Jag lägger hur mycket tid som helst på hur jag tror andra också tror. "Blev hon ledsen nu för det jag sa" eller "varför kläckte jag ur mig det" eller "nu tycker han säkert att jag är knäpp" Så kan jag hålla på, helt absurt egentligen. Anders säger till mig ibland: "men herregud, tänker du på det fortfarande?" Och ja, det gör jag.
Grubblerier är väl inte fel, men med måtta! Så år 2010 skall bli ett år med mer självtillit och att släppa taget tidigare.
Skönt att få det sagt!

Utrensning är något annat jag älskar (och är riktigt bra på om jag får säga det själv) det hör ju också ett nytt år till.
I dag är det skafferiets tur att få sig en omgång. Men först skall jag in till Malmö och frossa i snygga burkar och små lådor som jag skall lägga allting snyggt i. Sen skall jag stå och titta på hur fint allting blev (höjden av njutning) tills det rör ihop sig igen och blir som vanligt!
Ha en skön lördag!

PS. det tog TVÅ timmar i gårkväll, att få våra pizzor. Så var det också nyårsdag!

4 kommentarer:

  1. Jag har varit sådan förut och fick jobba på det. Jag tror att du klarar av det, du verkar så sunt och mysig så du skall se att det inte blir några problem. KRam

    SvaraRadera
  2. Grubbla är bara dumt och tar en massa energi. Jag ska också bli bättre på att inte grubbla :)

    SvaraRadera
  3. Ja, pizza på nyårsdagen är tydligen en av Sveriges nya traditioner. Vi tyckte 55 minuter var länge att vänta. Ja, ni ska då alltid vara värst i Staffanstorp!!
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Jag är likadan som du!!! Men jag har också börjat jobba på det, utåt har jag lyckats men det är insidan jag behöver jobba på. Men du klarar det, vi jobbar på det tillsammans vet ja! Kram

    SvaraRadera