söndag 31 januari 2010

Marmeladtillverkning!















Vaknade kl.7 i morse av mig själv. Det var länge sedan.

Medans resten av familjen fortfarande trynar går jag ut i köket och kokar ihop en god apelsinmarmelad (sådär på en höft)
Den blev jättegod och det var inte alls svårt, hacka, röra och smaka av. Klart!
Jag önskar att jag var en sån som stickar en tröja med vänsterhanden och rör ihop ett surdegsbröd med högran samtidigt som jag planterar om några växter och ringer faster Greta för att gratulera på namnsdagen....
Verkligheten är en helt annan men ibland glimmar jag till, som i morse och får till det riktigt bra. Kul är det också när det blir som jag tänkt. Nu står marmeladen i fina burkar på avsvalning i kylen. Kanske blir det hembakta scones till kvällsfikat nu när jag ändå är inne i husmorsstimmet. Ja, så får det nog bli!
Ha en skön söndag i all snön!

3 kommentarer:

  1. Djupt imponerad. Har du lust att lägga ut receptet? Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, egen marmelad!!! Det har jag aldrig prövat men det skulle vara kul att testa.
    Vad duktig du är!
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du fullkomligt lyser!! Göra egen marmelad, jag är imponerad. Själv skulle jag inte ens komma på idén, synd eftersom det brukar vara riktigt gott!
    Kram

    SvaraRadera