söndag 23 maj 2010

Var är dem?





Har letat överallt efter mina gröna fingrar.
Men jag kan inte hitta dem någonstans.

Mitt handlag med växter är begränsat och jag har svårt att få någonting att överleva vintern i krukorna.
Buxbomen är det enda som klarat sig och de klipptes snygga i dag.
Men det känns inte så
kul
att ha Buxbom i alla krukor. Någon måtta får det ju vara!!!

Vi har haft fin trollhassel en blod ek och världens enklaste Clematis som vissnat för oss i vinter.
Trist som sjutton är det.
Men utebordet är skurat och saker och ting har satts på plats där ute. Så nu kan man skönja att det kommer att bli mysigt även i år på vårt fina trädäck.
En massa rundor till trädgårdsmästaren för inköp av nya plantor har jag framför mig nu några dagar.
Har även en plan på kryddor och örter.
- Ja, och så ett par gröna fingrar också tack!

6 kommentarer:

  1. Tyvärr kan du inte få mina fingrar, de är nämliga kritvita. Jag suger verkligen när det gäller växter.

    Vad skoj att du har simmat. Hur länge höll du på ?

    SvaraRadera
  2. De kanske blir grönare med tiden de där fingrarna - ivf får vi hoppas det! Men denna vintern tror jag att det har gått hårt åt på växter även för dem som har gröna fingrar - din strategi att köpa nytt är helt rätt tycker jag!

    Pimm´s är en apretif från England som man blandar med läsk. Passar perfekt en solig kväll så jag kan varmt rekommendera dig att testa!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Gröna fingrar skulle behövas här också. Håller på med trädgården bit för bit, mycket har dött här också...
    Vilken fin gammal sax du har!
    kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Haha, jag om du hittar några gröna fingrar, kan du väl köpa en uppsättning till mig med :)

    Vinterna har gått hårt åt växterna. Här har både Murgröna och ett par rosor strukit med, så trist!

    Har ni haft så fint väder att ni har kunnat vara utomhus? Här har det regnat så gott som hela dagen...

    Hunden vi passar, är en Bordercollie med 10% Collie, jag har lagt upp en bild på bloggen nu. Han är bara 14 veckor, så busig och gullig!

    Dags för ännu en jobbvecka, sen åker vi till Cypern, å vad vi längtar! Då får vi i alla fall en veckas garanterad sol i sommar :)

    Hoppas du får en bra start på veckan!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Köp ett par till mig också är du sjysst.

    :D

    SvaraRadera
  6. Ingen föds nog med gröna fingrar utan den bittra sanningen är "övning ger färdighet". Men så länge intresset och lusten att lära finns där är ingenting omöjligt!
    Kram och lycka till

    SvaraRadera