fredag 14 maj 2010

Just nu!


Sitter med kaffe & honungsmacka, inte många vitaminer i den frukosten men gott är det!
Har lämnat Anders & Gustav i Lund. De är i A - slutspel efter gårdagens matcher. Det är roligt att titta men jag hoppar morgonens match och hoppas på att det blir fler!
För Oscars lag har det också gått bra, vinst mot Hammarby med 1 -0 & sen 2 - 2 mot IFK Göteborg, så hoppas den trenden sitter i även i dag!

Efter cupen i gårkväll var båda mina pojkar trötta så de fick full service med middag och gott i glasen. Vi körde inom videoaffären och hyrde tre filmer så att alla frusna bara kunde mysa ner sig i soffan. Vi skrattade gott åt baksmällan helt galen film och jag brukar inte gilla den typen av lite buskis humor men denna var kul. Sen såg vi Coco & Igor hur tråkig som helst. Ingen skrattade eller log på filmen en enda gång. Den sista filmen hette Deadly Cargo och skulle vara en effektfull jakt - thriller (på spanska visade det sig) efter tio min. stängde vi av.

Vad denna dagen har att bjuda på är helt öppet, går Gustav hela vägen på cupen är den slut runt 18.00 cupen kan också vara slut nu kl. 10.00.
Men som ni vet är listan skriven det är bara att börja bocka av. Städa o tvätta är den stående punkten, baka finns med och ut i rabatterna för rensning och plantering är också med.
Kallt är det fortfarande men som kloka Anne-lie säger:
Det är inte hur man har det - utan hur man tar det!


5 kommentarer:

  1. Du tar det ju finfint;-))
    Jag har två filmer kvar som jag inte sett ännu; Avatar och Coco livet före Chanel. Får se när jag hamnar tillräckligt djupt i soffan.
    Nu är jag påväg till Orust - mamma, lillgrabben och jag ska göra en utflykt och vet du solen börjar bryta igenom;-))

    SvaraRadera
  2. Wow, det går ju fin fint för grabbarna.
    Lycka till i trädgården.
    Kra,m

    SvaraRadera
  3. Bra då vet jag vilka filmer jag inte ska hyra! :)
    Vi var i Staffanstorp i dag!
    Försöker tina upp just nu! Brrr!

    SvaraRadera
  4. Åh, nej!! Jag ska inte med på söndag för jag ska gå på en betongkurs...! Hade varit jätteroligt att få träffa dig! Ska kolla tiderna noga! Återkommer!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej igen!!
    Jag är
    a) senil
    b) sinnesförvirrad
    c) utan hjärna
    Det är inte betongkurs förrän nästa söndag så jag kommer att befinna mig i Staffanstorp på söndag, tidigt! Jag kommer in bland bullbrearna och letar efter dig. Varning, vi har varit på fest innan så jag kanske ser lite...trött ut! ;)
    M spelar i F11!
    kram och vi ses på söndag!

    SvaraRadera