söndag 2 maj 2010

Nytta & nöje!

Ikke en enda ruta blev putsad i går heller. Men huset blev städat, blommorna vattnade och tvätten tvättad!
Vi körde en sväng till Lund i stället och jag kom hem med lite vårkläder och annat pyssel.
Anders kom hem med ett surroundsystem som snabbt kopplades in och provades.
Det är rätt fräckt måste jag medge när ljudet studsar i hela vardagsrummet. Filmen får en annan dimension!
Kvällen tillbringade vi framför TV: n efter en middag tillsammans med Oscar och flickvän.
Gustav var iväg på TV-spelkväll hos en kompis (kom hem halv ett)

Turkos Iitala skål, nr:7 i samlingen. Suverän till godis, blommor eller som efterrättsskål!
Färgglada örhänge till mina färglösa kläder...

Den enda fotbollen i dag blir Oscars tredje match i pojkallsvenskan. De har vunnit sina två första så det skall bli spännande i dag.
Men först tro det eller ej - skall jag putsa alla fönstren!

4 kommentarer:

  1. De där skålarna är så fina!! Ska nog ta och köpa mig en. Fina örhängen, passar bra till svart och vit! :)
    Håller tummarna för sonen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du fick hanldat. Kram

    SvaraRadera
  3. De där örhängena gillar jag skarpt! Sen när du är klar med fönstrena kan du ta med dig grejerna och komma hit och fortsätta- lovar att fixa något gott fika eller så korkar vi upp en flaska;-))

    SvaraRadera
  4. Det är fina saker du har fått till!
    SV:Tack för orden hos mig. Jag är glad över att ha en vän som du!!
    Kram

    SvaraRadera