torsdag 13 maj 2010

Konstigt med böcker!

Att läsa är något av det roligaste jag vet. Fantisera in sig själv i andra världar som jag aldrig fått uppleva annars. I boken jag läser beskriver fyra personer en kvinna från olika infallsvinklar. De två första kapitlen är skrivna av tjejkompisen och pojkvännen.
Jag har sett vad det står men handlingen är bara bla, bla, bla.....skittråkig!
Tills det är pappan som får komma till tals. Plötsligt händer någonting, varje ord får en innebörd, meningarna blir meningsfulla. Det är precis denna känslan jag letar efter när jag läser.
Det händer inte ofta, många böcker blir lästa innan den plötsligt kommer över en, känslan av att världen blir begriplig, om än bara en kort stund men den stunden är obetalbar.


1 kommentar:

  1. Det är inte ofta man hittar sådana böcker men nr man väl gör det är man helt uppslukad!
    kram

    SvaraRadera