måndag 3 maj 2010

Shopping!

Vad är det med shopping som är så lockande?
Kläder, väskor, skor, smycken och små pryttlar att pryda huset med.
Fina påsar och plastkassar är jag också svag för. Jag sparar dem och använder dem nästan aldrig igen, de ligger bara fint ihopvikta och får under inga omständigheter kastas ifall att...

Nätshopping tilltalar mig inte alls, då kan jag inte känna, klämma och prova.
Undrar om det finns någon som provat så mycket kläder som jag utan att sen inte handlat någonting?
Kontot har jag koll på. Här finns inga krediter bara lönen - thats it!
Så den biten är inget problem förutom att summan kunde ju klart vara högre men, men.

För tillfället lever vi med bara en bil och den tar oftast maken till Lund eftersom jag cyklar på 5 min. till mitt jobb. Så säger han för en stund sen att i morgon kan jag ha bilen för han åker in på annat sätt.
Jag slutar kl. 14 i morgon - vad är det första jag tänker tror ni?
- självklart shopping!
- vad kan vi behöva tro?
- kan jag behöva kläder? Kanske behöver jag fler mateustallrikar? Ett par nya skor behöver jag nog!!!
Det verkar som om det blir lite shopping i morgon. "Behovet" av nya saker sinar aldrig!
En present till kusin Astrid som snart har födelsedag måste jag köpa i alla fall och det är en riktigt bra anledning att åka till stan i morgon.
Det tycker i alla fall jag!

5 kommentarer:

  1. Låter toppen! shoppa loss riktigt ordentligt.
    Kram Kristina:)

    SvaraRadera
  2. Shopping är balsam för själen, och vem behöver inte ett par nya skor eller en blus eller en väska? :)
    Ha det så trevligt på shoppingturen!
    kram

    SvaraRadera
  3. Känner igen känslan! Ska till Göteborg imorgon med mamma för vi ska på konsert. Men jag tänker sluta redan vid lunch för vi bara måste ju shoppa lite när vi är i stora stan;-))

    SvaraRadera
  4. Shopping mår man bra av. Älskar papperspåsar, viket och lägger in och min man blir vansinnig när det blir överfullt. Men jag kan inte göra mig av med dom.

    SvaraRadera
  5. Nu är det tisdag, din shopping dag. Köp ngt fint till dig själv det är ju din dag idag. Grattis på Monica dagen.
    Kram Kristina:)

    SvaraRadera