måndag 24 maj 2010

Inspirationstur nr. 1

Hit till Tirups örtagård, kan man ta sig för njutning och inspiration. Både öga och gom blir snabbt och lätt tillfredsställda.
Det ligger dessutom så bra till att jag både kan cykla och gå hit om jag skulle vilja.
Men i eftermiddags tog jag bilen i fall jag kanske skulle hitta massor med växter som jag ville ha.



Det finns en massa växter man vill ha, de står i långa rader och har konstiga namn.
I dag tittade jag mest och gick runt och doftade och kände.

De här vackra Pelargonerna köpte jag (säkert kort) och stålkorgen.
Pelargoner kan man "ju" tycka är en mormorsblomma, men jag gillar dem.
På Tirup finns massor med olika sorters Pelargoner - sådana som inte finns hos andra blomsterhandlare (inbillar jag mig)
Till sist köpte jag en påse Lavendelskorpor som jag snart skall kasta mig över.
De har ett ljuvligt Cafe`också på Örtagården där man kan sitta länge och fika på deras egenkomponerade bakverk, alla med blommor eller örter i.
Det var inte tid till det i dag men som jag sa, tio minuter på cykel så är jag där igen på mitt inspirationsställe nr: 1

3 kommentarer:

  1. Tror inte jag har varit där någon gång, men det ser helt klart ut som om det är värt ett besök!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilket ljuvligt ställe. Stålkorgen var så din. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med sådana ställen, det är enkelt att förköpa sig dock, visst?

    SvaraRadera