fredag 7 maj 2010

Inget kul!

Helgen har börjat. Men inget vidare bra, i morse vaknade jag och kunde knappt få upp ögonen.
Någonting har hänt med mig , jag är svullen på ögonlocken och under ögonen och är helt röd & torr. (det är inte pollen allergi) Ni skulle se mig, det ser ut som om jag gråtit två veckor i sträck och ovanpå det har jag förvandlats från 45 till 70 år!
Helst skulle jag bara vilja dra täcket över mig igen, (tillsammans med 5 kg. lösgodis) tycka synd om mig själv och inte visa mig. Sminkat mig har jag inte gjort på en vecka för svullnaden har smugit sig på efter hand men i dag var det värre än någonsin.
Den där masken som jag köpte på bodyshop är inte till någon nytta heller, den ger bara skav på näsan, som om jag inte ser bedrövlig ut redan???
Det är pest! Som tur är är det fredag och vi (i alla fall jag) skall bara vara hemma.
Denna helgen är det vår tur att ha marknad & tivoli i byn. Pojkarna vill inte gå med mig nuförtiden så Syster Anna, Hedda & Astrid kommer hit i morgon så tar vi en repa som vi sen avslutar här hemma med grillning på kvällen.
Solglasögonen åker på oavsett väder i morgon för det är inte kul att gå runt och se ut så här.
Ärligt talat är det riktigt deprimerande!


9 kommentarer:

  1. Inget roligt alls. Undra vad det kan vara för åkomma? Förkylning kanske...
    Vi ses kanske på Bonnamarknaden. Anton ska hålla konsert halv fyra vid rådhuset.
    Kram :-)

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Har du köpt någon ny kräm eller ny masscara kanske. Stackars dig! Såklart behöver du 5kg lösgodis. Stackars dig! Jag får inte heller traska runt med Hugo på bonnis.
    Stackars dig! då kanske du inte orkar piffa till det i hallen. Nu är mina stackars dig slut........ Ha det bäst!
    Tur att du inte behöver flörta med någon i kväll. Kanske kan ett glas rött vara till någon nytta.
    Kramis!!!
    Kristina:)

    SvaraRadera
  3. Men så otrevligt detta låter då! Håller alla mina tummar för att det snabbt går över♥

    Marknad brukar vara kul för då träffar man så många man känner, men brukar inte gilla krimskramset;-))

    SvaraRadera
  4. Stackars dig! Ögonen är ju det första man tittar på. Vad är det då? Ögoninflammation? Jag hoppas det går över snart i alla fall!
    Ha det så trevligt i morgon!
    kram

    SvaraRadera
  5. Självklart har jag ett glas vin så jag skålar gärna med dig! Ett nytt litet inlägg finns det oxå att läsa och begrunda och du får lite långtråkigt så här på fredagskvällen!

    Drar mig ner mot södra Sverige, halvvägs ner till dig;-))

    SvaraRadera
  6. STACKARS DIG:)
    Du har i alla fall idéer om hur du ska trösta dig.
    Hoppas besvären går över snabbt!
    kram
    Christina

    SvaraRadera
  7. Jag säger bara: Låt detta försvinna "ögonaböj"!!!
    Håller tummarna på en klar förbättring imorgon när du vaknar.
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen! Tur du är så vacker som du är! En utomstående hade säkert inte ens märkt något. Men du vet, analytikern kommer igång...det är inte den där Body Shop-masken som är boven i dramat från början? I vilket fall som helst tycker jag doktorn får analysera och diagnostisera så vida du inte är ditt vanliga "knock out" på måndag igen. Hoppas du har en skön fredagkväll ialla fall. I morgon har vi släktkalas för att fira de två storas födelsedagar och kommer INTE att besöka bonnamarknaden i morgon. Hoppas vädret tillåter er att ha trevligt. Enligt prognosen kan du se en aning skum ut i dina solglasögon...;-)

    Krmar Camilla

    SvaraRadera
  9. Camilla!
    ha,ha en utomstående ser, det kan jag lova. Kommentaren: men hur ser DU ut, haglade tätt i går. det är blärk!

    Gratulera dina jubilarer och ha en bra kalasdag i dag. Tror inte du missar så mycket om du skippar marknaden i år!
    Kramar Monica

    SvaraRadera