fredag 14 maj 2010

Ny bil!?

Gustav åkte ut i första matchen med uddamålet. Surt men thats life!
För Oscar som är i Danmark har det gått bättre, de har vunnit sina två matcher i dag igen.
Lilla LBK mot Bröndby och Ringköbing. Fantastiskt roligt för dem!

Vi andra tre har precis ätit grillad fläskfile, innan dess snacksde vi på ost & kex.
Dagen har ägnats åt att leta ny bil. Anders har haft firmabil i flera år men med nya jobbet blir det till att köpa egen.
För egen del skulle jag kunna åka till ett ställe, peka ut en med snygg färg, mugghållare till alla fyra, stort bagageutrymme och spegel i passagerarsolskyddet.
Men jag har förstått att det är inte så det går till. Att köpa ny bil t-a-r t-i-d!
Oj, oj, oj vilken tid det tar sen. MEN jag har varit duktig, jag har provsuttit massor med säten, hårda och mjuka, haft konstruktiva synpunkter????? - Jo, det tycker jag nog.
Fem ställen har vi varit på och vi körde hem igen UTAN något som helst bud på någon bil.
Vi skulle visst hem och tänka... - på vadå? Undrar jag då.
Priset möjligtvis, för visst är vi begränsade.
Trots att jag hellre köper andra saker än bilar så tyckte jag för en gång skull att det var roligt att titta. Vi var överens i vad vi ville ha, nu lämnar jag över resten till Anders att slutföra inköpet när det kommer ett bra tillfälle. Tills dess får vi samsas om vår lilla polo på bästa sätt!

5 kommentarer:

  1. Vad har ni provat för olika bilar? Håller med om färg, mugghållare (4 st) stort bagageytrymme! Den måste vara skön att köra och snabb (men det är bara för att jag vill kunna köra om utan att det tar 100 år!).
    kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha Känner igen mig med det här att vissa saker tar TIIID speciellt när en man är inblandad. Det ska tänkas, filtreras, utvärderas, tänkas igen och ja du förstår nog vad jag menar.

    Skönt när man kan bestämma själv, blir dock ofta onödiga impulsköp eftersom det INTE tar TID när man betsämmer sjäkv. Det är nog inte så dumt trots allt att ni inväntar rätt tillfälle. Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Har ni bytat Polon till en Golf?

    SvaraRadera
  4. Hej anonym!
    självklart inte - som kanske framkommit så är mitt intresse för bilar inte högt. Passat, golf, polo - bil som bil i mina ögon!
    Jag ändrar genast i texten.
    Hej då anonym!

    SvaraRadera
  5. Detta känner jag igen! Funderar på om det är manligt kontra kvinnligt för jag skulle aldrig lägga ner så mycket tid utan gå på färg, form och funktion i nämnd ordning;-))

    SvaraRadera