onsdag 26 maj 2010

Fint på trädäcket!

Mörklila Clematisknopp!

Nu är jag inne i ett riktigt planteringsstim.
Kvällen har varit perfekt för utomhusaktiviteter och då gäller det att passa på.
Krukorna fylls den ena efter den andra med Stäppsalvia, lavendel, Lobelia, Murgröna, Taklökar mm.
Denna fasen är superrolig - när allting är nytt och fint. Snart kan jag sätta mig i Hammocken igen och njuta av alla (lila) färger. Men ett par rundor till - till trädgårdsmästaren behövs först innan jag känner mig riktigt nöjd.

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen härligt med mycket växter i trädgården!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad du står i. Hoppas att det ger dig lite mera gröna fingrar. Kram

    SvaraRadera
  3. Så du har "klippkort" på plantskolan;-)) Alltid lika kul att köpa nytt och plantera för att senare kunna sitta och njuta!
    Hemma är det nu lite hektiskt så där blir inte mycket gjort ute - däremot har maken semester och får mycket gjort inne! Snart är ett rum tapetserat;-))

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,
    Det blir ju så fint när man planterar och fixar. Tycker absolut att du ska lägga dig i fina hammocken och lata dig när du är klar (blir man nånsin det förresten?).
    Man kanske skulle ha en plantskola, verkar ju gå bra för dem när man läser alla bloggar!

    Klematis är så fint och de verkar tåliga också!

    Ha det gott å go´natt!
    Jessica

    SvaraRadera