lördag 8 maj 2010

Stackars knallarna & stackars mig!


Klockan halv åtta i morse såg det ut så här nere i byn. Fullt pådrag av de stackars knallarna som skall försöka få något sålt i regn och rusk. Än så länge är det uppehåll men det bådar inte gott under dagen. En promenad dit lite senare blir det, men vi stannar nog inte så länge!
Söt ankfamilj i dammen. Ett vårtecken - fast det känns som det fortfarande är vinter!
Kaffe, nybakat bröd från vårt kondis och tidningen. Sen börjar dagen!

TACK söta ni för era uppmuntrande ord. Kan meddela att i dag är det VÄRRE!
Det kliar också så frågan är om det inte är någon slags eksem jag har fått.
Det blir till att ringa hudläkaren det första jag gör på måndag för varken aloe vera som jag smörjt ihärdigt med under en vecka eller att jag undvikit smink har hjälpt.
Att gå med solbrillor i dag känns ju inte heller helt rätt det får jag hålla med om, jag har letat fram mina gamla glasögon med fönsterglas i. Dem får det bli istället!

Nu på förmiddagen spelar först Gustav match med killar som är ett år äldre, de skall möta Kvarnby, som är jätteduktiga. Så vinstchansen är liten men det skall bli kul att se ändå!
Ha en bra lördag!

4 kommentarer:

  1. Ha en trevlig dag! Hoppas att det inte blir regn!
    Klokt val att ringa läkaren på måndag, så kan du inte ha det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det blir att ta fram regnjacka och vadarstövlar om man ska gå ner på Bonnamarknaden idag. I tidningen idag stod det att förr i tiden så ställde bönderna ut sin djur till beskådan därav namnet.

    Usch, att dina ögon har blivit så utslagna. Låter som någon form av eksem. Men om jag inte missminner mig så hade du något liknande i höstas när vi var och stöpte ljus. Kanske inte i detta omfånget men ändå.
    Jag har kortison salva om du behöver akut.
    Smaklig spis med frallebröd och lycka till till Gustav.
    Kramizar
    //Cina

    SvaraRadera
  3. Stackars dig. De där brillorna kommer jag ihåg. Det blir nog bra. Ha det kul som moster idag. Hoppas Gustav håller nollan.
    Kram Kristina.
    Ps Måns ska spela på Malmö arena och är SÅ laddad. Alltså blir det MFF match premiär för mig:)

    SvaraRadera
  4. Hej, stackare hoppas du snart blir bra. Det där låter inte kul.

    Mysigt att börja dagen med gott bröd och tidningen.

    Här är regn och 3 grader... Ingen vårkänsla direkt.
    Har jobbat hela dagen, men det är okej när man kan göra det hemma och regnet öser ner.

    Krya på dig!
    Kram Jessica

    SvaraRadera