torsdag 20 maj 2010

Duktighet!

Eftermiddagen och kvällen har vi tillbringat i Landskrona.
Gustav har spelat match. Förlust med 3 - 0!
Han har ett tufft schema, vanlig träning måndag och onsdag, målvaktsträning tisdag. match torsdag och match igen i morgon fredag.
Vi har varit tydliga med att han måste flagga om det blir för mycket men han gillar sin fotboll och just nu har han flyt i spelet så han kämpar på.

Efter skolan i morgon har jag lovat honom en runda till Media Markt. Han vill ha en ny kontroll till sin X-box och jag gillar att vara givmild när barnen är skötsamma och trevliga.
Det måste löna sig att vara duktig, läsa sina läxor, gå ut med Chelsie mm. Vi blir väl alla glada av nya saker då och då dessutom.
Det vankas spelkväll här på lördag, Gustav och tre kompisar skall barrikadera vardagsrummet och då var det tydligen några prylar som fattades för att helkvällen skall bli riktigt hel.
Mig kan han lura i vad som helst när det gäller TV - spel för jag fattar inte ett dugg.
Men jag är också duktig, på att handla, så vi skall nog komma överens!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    visst ska man belöna barnen när de är duktiga.
    Att handla är ju en av mina bästa grenar :)

    Den här veckan har det varit mycket jobb och sen när det är så fint väder vill jag bara vara hemma på kvällarna. Så shoppingen får vänta lite...

    Såg ditt nya inköp, har aldrig provat Dermanord, men hört att det ska vara bra!
    Du får tala om vad du tyckte sen!
    Jag var på en sån där visning av Mary Kay´s produkter - de är bra! Men nu har jag skåpet fullt med ett annat märke så jag får vänta med att prova deras krämer.

    Nä dags att gå och sova,
    Hoppas ni får en skön helg!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Nog är det underbart att överraska ungarna med något då och då det blir så uppskattat! Mina grabbar fick varsin 500-lapp nu när vi sålde den gamla volvon isf skrota den - gissa om de blev nöjda;-))
    Ha en härligt helg! Själv ska jag på träningsläger i Alingsås - inte så tufft som det låter men det ska bli cykling innan fokus läggs på mat och dryck, shopping och fik;-))

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt när barnen sköter sig! Och att få ge dem lite saker ibland sådär helt appropå tycker jag också är roligt. Det är roligt att ge!
    Ha en bra helg!
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Haha,jag är också bra på att shoppa och shoppar gärna till mina barn!
    Ha nu en riktigt härlig fredag!
    kramar

    SvaraRadera