torsdag 6 maj 2010

Råd & tips!

Plötsligt ser jag dem, träpersiennerna!
De har hängt på samma plats hur länge som helst och jag har alltid tyckt att de var så fina. Kraftiga och rejäla är dem.
Superbra att dra ner om man inte vill ha insyn (har aldrig hänt - grannens häck ser inte så bra...)

Slår vad om att vi är de sista som har dessa klenoder upphängda numera.
Så från ena dagen till den andra har de gått från snygga till fula. Det gick i hundranittio!
Nu är frågan bara vad de skall ersättas med!
Jag gör som andra gör ibland - ber om tips och ideer.
För jag vet verkligen inte vad som kan passa bäst. Fönstret sitter i hallen och strax under står en stol med fotpall.
Panelgardiner är jag inte så förtjust i så det går bort.
Ja, den är knivig men ni vet kanske???

5 kommentarer:

  1. Jag tycker hissgardiner är väldigt fina!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. SV: Hoppas du kan hitta Melody Gardot och lyssna någon gång för det är härlig musik om man nu gillar lite mjuk jazz. Hon var med på Skavlan och har redan upplevt en hel del då hon råkade ut för en trafikolycka och tappade allt tal - nu sjunger hon som en gudinna;-))

    När det gäller råd och tips kring heminredning är jag inte rätt person så jag hoppas du får råd annorstädes!

    SvaraRadera
  3. Det finns så många snygga tapeter med coola medaljonger varför inte göra en fondvägg och skippa gardinvarianten helt.
    Ha det bra!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Skippa gardiner och sätt upp en snygg gardinstång som du hänger ljuslyktor i.

    PS! Jag kollar den 11/9 och återkommer. Låter lockande!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Kanske någon slags hissgardinsvariant. Finns fina från Mairo (eller vad de heter).

    SvaraRadera