söndag 9 maj 2010

I går och i dag!


Ingen marknad utan spunnet socker.
Det söta jordgubbssockret gick åt i ett naffs, det är mosters flickor det...

Mina gamla glasögon kom väl till pass i går också. Inte senaste snittet men bättre att titta på dem än på två köttbulleögon!

Det är lite kul med det här årliga ståhejet i byn. Folk går man ur huse och det är en hel del hejande här och där på bekanta och gamla bekanta som man inte sett på länge.
Regnet höll sig borta men det var kallt så det var skönt att komma hem sen och tända en brasa (den 8:e maj...) Vi grillade hickoryglaserad kyckling och åt quinoasallad och getostsås och pratade. Åtta man blev vi kring bordet till slut. Så mysigt tycker jag med god mat och gäster på middag!
Matchen mot Kvarnby i går slutade med förlust som väntat även om de höll bra emot i första halvlek. Sånt är livet, i dag är det ny match med det egna laget så det är bara att skutta iväg och se glad ut. Säger jag som bara står lite fint vid kanten. Nog så ansträngande i bland!
Efter det ser det ut att bli en lugn söndag med inomhusaktiviteter!

3 kommentarer:

  1. Här blir det också först en fotbollsmatch och sedan lugnt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Himla trist att dina ögon inte blir bättre! Men i det vädret ni tycktes ha igår verkar de bra vara ett bra mycket bättre val än solglasögonen;-))
    Kan bara säga det att jag har ju två goa killar kvar här hemma och frottera mig med så det är bara kul att flytta in storgrabben - å är man 22 så är det dags;-))

    SvaraRadera
  3. Hoppas att söndagen har varit bra. Visst är spunnet socker ett MÅSTE!

    SvaraRadera