onsdag 12 maj 2010

Stundande ledighet!

Veden börjar ta slut i vedkorgen för det eldas friskt de här dagarna, det är ju ändå 12:e maj... det är ju som kallast då... så det gäller att vara laddad med filtar och annat värmande!
Lika bra att ta på dunjackan och gå ut och fylla på mer ved i korgen så vi klarar oss i helgen...

Man blir ju så trött!

Oscar har farit iväg till Danmark på fotbollscup hela helgen och Gustav har cup här hemma i två hela dagar. Det är verkligen synd om dem att spela ute i vinterväder match efter match och synd om oss som tittar på!
Helgen som kommer är full av aktiviteter som skall bli roliga och jag skall göra mitt bästa för att njuta av dem och lite vila in imellen.
Mina ögon har fått en bra skjuts av lilla krämen jag fick av doktorn, det känns verkligen bra.
Så i det stora hela leker livet, förutom då detta byte av årstid som är så segt. Det enda som kan hjälpa upp det, är om vi sen får en riktig sommar och att hösten sen byts ut till sommar den med nu när vi haft vinter hela vintern OCH våren!
Bytt, bytt liksom!
Nu skall jag sätta mig och skriva en lång handlelista på allt gott jag kan komma på, som vi måste ha inför långhelgen.
(Hur var det nu? Är det jul eller kristihimmelfärdshelg?)


6 kommentarer:

  1. Ja, inte är det roligt för varken de som ska titta på eller de som ska spela i detta tråkiga väder!
    Hoppas alla matcher går bra för pojkarna!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja det gäller att hitta det positiva tänket helt klart;-)) Men jag lovar dig att jag läääängtar grymt mycket efter värmen♥

    Skönt att dina ögon är bättre, så att du kan njuta av allt som händer i helgen. Tänkte be maken tända en brasa för när jag såg ditt inlägg så kände jag mig frusen och det löser verkligen en brasa!

    Må gott det tänker ivf jag göra!

    SvaraRadera
  3. One can wonder...
    Jag hatar att frysa!

    SvaraRadera
  4. Hittade in till dig via Anne-lie
    och lämnar några spår efter mig...
    *S*
    Ja, nog behövs de eldas alltid, vi köpte två lass med ved för annars förfryser jag nog rumpan av mig här i stugan....

    Pst.
    snygg terrass du har!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Ja men herregud vad kallt det är! Har ju i alla fall fått lite sol nu i två dagar...
    Här blir lite jobb på fredag, annars ledigt, middag med goa vänner och lite trädgårdsfix hoppas jag.
    På söndag ska lilla Märta, 10 veckor vara här ett par timmar. Min syster å hennes man ska på ett kalajs. Det blir kul!
    Jag har precis läst ut Viveca Steens senaste, den var bra! Visst hade du läst de andra två?

    SvaraRadera
  6. ...
    Skickade iväg det av misstag...
    Hoppas du snart är pigg igen!

    Önskar dig en mysig helg
    kram Jessica

    SvaraRadera