lördag 10 april 2010

Väskan har anlänt!

För bara en liten stund sen kom den levererad till dörren!
Ett kärt återseende, det var två veckor sen sist.
Nästa gång vi åker på semester skall vi packa som min arbetskamrat tipsade om d.v.s inte i varsin väska utan lite från alla i alla väskor så att inte bara en drabbas om en väska försvinner.
Det är i alla fall skönt att Gustavs alla kläder är tillbaka igen, så får vi se vad det blir för ersättning från flygbolaget för inköp av nytt!

I dag hade det passat med en dag liggandes på knä i rabbaterna, men samtidigt som Oscars rum skiner ligger det ett lager damm i resten av huset. Jag har redan börjat feja men damma är inte mitt roligaste så nu hamnade jag här en stund.

I kväll är vi bortbjudna till vänner som flyttat till nytt hus för ett tag sen, de har byggt ut och renoverat. Så det skall bli kul att få se hur de fått till det och samtidigt insupa inspiration.
För att inte tala om att bli serverad god mat och dryck!
Nä, tillbaks till dammtrasan!

3 kommentarer:

  1. Så bra att väskan kom fram tillslut!
    Det där med hushållsarbete eller ska jag säga evighetsarbetet är ibland trögt - då gäller det att ta fram sitt positiva tänkande och lösa det hela! Ibland blir det musik på hög volym eller så blir det en cdbok där man kan gå och fundera länge utan att tänka på att det är städa man gör;-))

    SvaraRadera
  2. Bra att ni fick väskan hemkörd! Hoppas ni får ersättning från försäkringsbolaget också!
    Härligt att gå bort och bli serverad, det ska jag också. Det blir tjejmiddag i kväll!
    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att den har hittat hem. Hoppas att ni även får pengar från försäkringsbolaget.

    SvaraRadera