tisdag 20 april 2010

Lurad!

Den bara luras den där våren.
Just som man tror att det är dags, så svischar den förbi och vi är tillbaka i dunjackan igen.
- Det är så taskigt!

På fredag är jag ledig. Listan på göromål skulle ha en våranknytning tänkte jag.
° putsa alla fönster
° rensa stenrabatten från gamla löv
° köra till stora blomsteraffären och handla nytt som sen skall planteras och sättas i krukor

Det ser inte ut som att det är de sysslorna som blir gjorda på fredag om det fortsätter så här utomhus.

Jag har i och för sig en alternativlista...
° dricka kaffe och slöa i soffan
° köra till Malmö och shoppa mer porslin till nya skåpet
° läsa en god bok
Jag vet inte vilken lista jag hoppas på, kanske kan jag kombinera dem!
Det är rätt skönt att få saker gjorda också.
Om bara våren kunde bestämma sig och inte luras så förbannat!

7 kommentarer:

  1. Jaa du, april är då aldrig något att lita på!

    Igår morse hade vi snöstorm i 10 minuter, sedan blev det vår och sol...

    SvaraRadera
  2. I agree!!!
    Vilken fin orkidé du har införskaffat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den första listan är härlig när den är gjord och den andra är mysig när man gör den!! :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Det optimala vore vår-listan på fredag och mys-listan på lördag.
    Tänk att sitta med en god bok och en kopp kaffe och njuta av rena fönster och tillpiffad trädgård.
    Mmmmm - Mys!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Nödgodis, bra namn på den nya chokladen. Vi kommer inte heller att köpa någon ny. BASTA!
    Vilken härlig fredag oavsätt vad du väljer för variant. Kanske går de att kombinera, varför inte plocka ut godbitarna. Vilken vacker bild, gillar djupet. Kramis:)

    SvaraRadera
  6. Skulle nog köra på den sista listan, den verkar mycket roligare.

    :D

    SvaraRadera
  7. Alternativlistan lät ju helt ok också! ;-)

    Vilken vacker orkidé!

    kramar Lina

    SvaraRadera