söndag 4 april 2010

Påskdagen!

Tur att penseerna kom i krukorna i går när solen sken, för i dag är det regnigt och kallt igen.
Gustav har varit och spelat match och har lagt sig i badet helt stelfrusen. Själv låg jag kvar i sängen när de stack men fick masa mig upp en stund efteråt.
Det blev ganska sent i gårkväll och väldigt roligt med prat, mat, sång & lekar.
Så i dag är det lugnt. Lite inomhuspyssel får det bli.
Vid denna tiden förra året hade vi precis kört igång renovering av kök & vardagsrum. Allting var en enda röra, hela uterummet var fullt med prylar ovanpå varandra, ja, ni vet själva.
Det är roligt och inspirerande den första tiden, det kommer ju att bli fint. Det vet man, men efter några veckor i all röra retirerar jag och blir passiv i stället för aktiv.
Tills slutrycket kommer och själva iordningställandet.
Denna våren har vi inga stora projekt och det är jag jätteglad för, men något litet är roligt att fixa med. Så när Oscar kom för någon dag sen och ville ändra om i sitt rum så var jag inte sen att gå igång.
Något litet att bita i så här på vårkanten är helt okej. Sen fortsätter jag min jakt på "skåp med glasdörrar" också. Hoppas jag hittar ett snart!
Ha en skön påskdag!



5 kommentarer:

  1. När våren kommer är jag alltid sugen på att göra något nytt hemma! Just nu står hallen högst på önskelistan!
    Hoppas du hittar ett skåp snart. Hur stort ska det vara?
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Ett litet renoveringsprojekt är lagom. Vi har renoverat och byggt ut flera gånger nu och hamnar alltid i total koma efteråt :)

    I vår ska förrådet göras klart och sen lite trädgårdsfix. Skönt att de stora grejorna är klara!

    Kolla in mobelgrossen.se de har jättemycket fina möbler, vi har köpt våra vita möbler i matrummet hos dem.
    De har butik utanför Göteborg,men man kan handla på nätet också.

    Må gott,
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Mysigt med penséer i krukor. Jag har bara kommit dit i tanken. Nästa vecka kanske.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Penseér är allt ett bravårtecken. Kram

    SvaraRadera
  5. Just idag undrar jag var våren tog vägen. Det bara öser ner snö utanför. Jä..a s..t!

    Hoppas ni får en härlig måndag, utan snö.

    SvaraRadera