onsdag 28 april 2010

Balans!

När mina kvällar blir uppbokade av en massa saker både roliga och sådant som jag måste gå på, kommer en sakta stigande panik!
Jag hinner inte med det jag vill få gjort och jag hinner inte tänka på det som hänt mig.
Det är inte så lätt heller att välja bort någonting som jag egentligen tycker är roligt.
Då får jag skuldkänslor gentemot de andra som jag vet gärna vill ha med mig.
För mig är detta en ständig balansgång, att lyssna på mig själv och vad jag vill eller göra det som jag tror gör någon annan glad!

För jag vill väldigt gärna göra någon annan glad, det är en enorm tillfredsställelse i det också! Men jag vet också att i längden gör det mig trött!

I går kväll var jag trött! Jag har varit i väg på en massa roliga saker och hela jag skrek efter vila. Då bestämde jag mig för att bara vara hemma och inte göra ett enda dugg mer än att slöa.
Och det behövs inte mer än så för att jag nästa dag är tillbaks på banan igen.
Det fanns ett annat ställe jag väldigt gärna också velat vara på men denna gången valde jag efter vad jag behövde. Visst satt jag och undrade hur de andra hade det men jag var ändå nöjd över mitt val.
Så nu, nyss hemkommen från jobbet kan jag köra på igen med allt vad det nu är som måste göras.
Balansgången håller sig jämn och fin ett tag till!


4 kommentarer:

  1. Du gjorde rätt Monica, även om vi saknade dig.
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Är EXAKT som dig tror jag. Älskar att ha mycket omkring mig men jag har faktiskt lärt mig de sista två åren att bromsa och tacka nej ibland. Kan inte vara med på allt, njuter inte riktigt då.

    Stor kram och ha en mysig kväll.

    SvaraRadera
  3. Så klokt och modigt av dig att välja bort!
    Bravo!
    Skönt att du hittade balansen igen!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  4. Ja det är klokt att bromsa även när det gäller roliga aktiviteter. Det är svårt så du har verkligen skött dig mycket bra-♥-

    Denna veckan är alla mina kvällar inbokade, två ifs med träning men ingen med "slö tid". Jag har löst detta genom att gå upp lite tidigare än jag behöver för att kunna gå här hemma och fixa och dona lite innan jobbet istället;-))Det är skönt med flex!

    SvaraRadera