tisdag 13 april 2010

Kväll med föreläsning!

För det mesta är det givande att gå på föreläsning. Alltid lär man sig något!
I kväll handlade om lösnings och målfokusering.
Vi hade en hel del praktiska övningar och några skriftliga. Människan mår visst bäst av att veta var vi är på väg som:
- Vad är målet med dagen?
- Vad vill jag/vad skall hända denna veckan?
- Var vill jag vara om ett år o.s.v.

Själv är jag en listmänniska d.v.s jag gör listor på allt jag skall göra.
Dels för att inte glömma något och dels för det härliga känslan det är att dra ett sträck över det som är gjort (och samtidigt ge mig själv en klapp på axeln)
Så jag är nog rätt på det, känns det som.
Men någon lista på var jag är i min utveckling om ett år, det har jag inte.
Jag drömmer inte om nytt arbete eller annan utbildning eller något annat revolutionerande.
Så den var svår. Det skulle vara att hitta drömhuset men där är jag realist, det händer inte de närmsta åren.
Så den får jag nog grunna lite på!
Ni vet kanske vad ni har för mål med det närmsta året?!

2 kommentarer:

  1. Nix! Inte en aning om nästa år är mer här och nu;-))
    Dagens mål är att fixa dagens joggingprogram!
    Tillhör även jag listgruppen - å som du säger är väl det ett sätt att sätta mål det med.

    SvaraRadera
  2. Inte något stort mål, små mål, men mitt mål är att njuta av varje dag, ta vara på den och göra det bästa möjliga av alla situationer!
    kram

    SvaraRadera