fredag 23 april 2010

Kärt besök!

Lediga dagen började med frukost besök. Goda vännen Camilla med världens "mulligaste" lilla skönhet Filippa!
Vi är inte så bortskämda med små barn i vänkretsen längre, de flesta barn börjar växa om oss nu den ena efter den andra. Så det är mysigt att träffa lilla tjejen då och då.
Det är roligt att träffa den stora tjejen också. Bara sitta och äta en god fika och prata om än det ena än det andra. Om våra barn och om oss stora människor. Var är vi och var är vi på väg?
Samtalet tar aldrig slut och jag är så glad ha Camilla i min vänkrets!


I kväll skall vi hem till en annan "go" tjej. Barnens kusin Hedda fyller 8 år.
I present skall hon få de här dojorna inköpta i conversebutiken i Woodbury till ett väldigt fördelaktigt pris! Själv köpte jag bara ett par till mig, man är ju dum ibland, varför köpte jag inte fler färger?

Min lediga dag blev inte alls som jag tänkt mig tidigare i veckan. Det är alldeles för kallt för utomhusfix och in till stan hade jag inte heller lust att ta mig nu på eftermiddagen.
I stället ställde jag mig i köket och bakade bullar till Oscar (glutenfria) som inte blev så bra, typiskt! Den glutenfria degen är mycket svårare att få till än vanlig vetemjölsdeg, så det är en chansning varje gång. För det mesta blir det okej men i dag smög det sig.
Jag är nöjd med min dag ändå, den började i alla fall bra och nu tänkte jag lägga mig och läsa en stund innan vi sticker in till Lund på kalas med tårta och god mat!

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Kusin Maria här igen!
    Tänkte faktiskt på Hedda i tisdags när hon hade födelsedag. Hälsa dem så gott och ha det så trevligt. Jag tror jag kommer att höra era skratt ända hem till mig om jag inte har helt fel. Det är så jag känner er i alla fall!

    Maria

    SvaraRadera
  2. Bebisar vill man bara gosa och lukta på! Så mysigt med bebisbesök!
    Jag vet en tjej som kommer att bli glad i kväll!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vad det är skönt att ha fina vänner i sin närhet.
    Tror att tjejen blir glad för Conversen. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fin hon är lilla gosegumman. Grymt lik storebror eller? Ska hon växa på detta viset så har jag snart min kollega på plats igen:)
    Jag gillar ditt val av fredag, låter toppen. Kan ändå känna vibbarna av frustration ända hit över att du inte fixat vad du skulle...... har jag rätt eller? Det känns inte så längesedan du stolt berättade att du blivit moster. Attans vad tiden går, inte syns det och inte känns det ändå tickar klockan fortare och fortare. Tänkte på det här med mönster och färg, ursnygg korg skrällig färg helt perfekt. Det behövs inte blommor eller prickar för att det ska vara vågat. Ha en toppen helg. Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Tack för en härlig förmiddag! Du står nära mitt hjärta och ger mig inspiration och kraft både mentalt och visuellt. Ditt vackra hem och våra goa samtal ger alltid en massa merarbete för mig:-) Min skänk är redan vitmålad i huvudet och det var nära Stefan hade ett ommöblerat vardagsrum när han vaknade efter eftermiddagsvilan. Men jag hejdade mig för soffans mått passade inte riktigt. Varför köpte vi den? Önskar tillbaka mina gamla soffor. Då hade min plan funkat! Ah, jag får väl bärja mig... Fin bild det blev på min fina tös. Hoppas ni haft en trevlig kväll hos Anna. Kram min kära vän!

    Camilla

    SvaraRadera
  6. Ser ut som att du fick en underbar fredag! Älskar att "nypa" små goa barn i lårvecken - brukar bli så underbara skratt;-)) Tyvärr är små barn bristvara även i min vänkrets, får väl längta efter barnbarn!
    Tack för tipset med bullbak - tror jag sätter en deg på momanget! Får ju se till att komma igång innan jag märker att jag är seg efter gårdagens after work;-))
    //Anne-Lie

    SvaraRadera