torsdag 8 april 2010

Snabbrapport!

Har svängt ihop en av mina paradefterrätter, blåbärscheesecake. Det är min tur att fixa något gott till fredagsfikan i morgon på jobbet, så det blev ett säkert kort. Några timmar i frysen nu sen är den superb!
Det börjar närma sig slutet på färdigställandet av Oscars rum. Ny härlig mossgrön matta och nytt överkast.
Den gråmålade panelen blev också riktigt bra till övriga rummet som givetvis blev vitt!
Nu är det skrivbordshörnan kvar och inköp av en tavla. Det skall vi försöka hinna med i morgon.

Om Gustavs resväska intet nytt!
Hörs i morgon!

6 kommentarer:

  1. Jag hade gärna jobbat på ditt jobb i morgon. Kakan ser riktigt god ut!
    Vad mysigt och fint det ser ut att bli i sonens rum, han måste vara nöjd!
    kram

    SvaraRadera
  2. Blåbärs cheesecake - tar gärna receptet - ser fantastiskt god ut.

    Det ser ut att bli fint på Oscars rum. Tror bestämt jag får ta mig en titt.
    Kram

    SV: Jag har vilat i tre dagar nu och inte haft något speciellt för mig på kvällarna så jag ser framemot helgen fylld av aktiviteter.

    SvaraRadera
  3. Men hallå! Du kan ju inte läska oss på detta viset utan att ge oss receptet;-))
    Är ledig imorgon så jag missar fredagsfikat - men tänkte ta en nyttighets helg så det kan faktiskt vara lika bra det! Nu blir det frukt, grönsaker och protein i långa rader, det som får stryka på foten blir socker, vitt mjöl, fel sorts fett och alkohol!

    SvaraRadera
  4. Hej,
    den som ändå jobbade på ditt jobb :)
    Har varit så himla sötsugen i flera dagar nu. Imorgon
    blir det dn tur till det lokala bageriet, deras kardemummalängd är himmelskt god!

    Blir kul att se rummet när ni är klara!

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Hihi... Jag är en av de lyckliga som jobbar på ditt jobb, ser fram emot en smarrig fredagsfika!
    Det ser såååå mumsigt ut!!

    SvaraRadera
  6. Den där pajen skall jag göra. Mummsigt värre säkert. Kram

    SvaraRadera