torsdag 22 april 2010

Bekännelse!

Har varit ute och kollat in grödorna... kan det här ta sig tro, lavendeln planterad i fjol?!
Hoppas det. Varje år spenderar jag en mindre förmögenhet på växter till alla våra krukor.
Det mesta dör under vintern för jag bryr mig inte om att ta hand om dem som man skall i slutet på sommaren, för då är det inget roligt längre.
Jag fortsätter att säga som förra året såsom: nästa år skall det bli ändring och jag skall ta in eller plantera om. Men jag vet hur det blir, nämligen - jag köper nytt!
Jag har inte riktig koll på mitt blomsterintresse egentligen, jag tror att det jag tycker mest om, är nog att ha det snyggt!
Att leva med växter och blommor är behagligt och ombonat. Jag blir glad av vackra snittblommor och krukväxter!
Så jag fixar till det i hemmet och i vår lilla trädgård på ett sådant sätt som tilltalar mina ögon.
Men något speciellt intresse för blommor, det "vetikatten" om jag har!

6 kommentarer:

  1. Visst är det fint med blommor och jag vet inte hur mycket pengar man har lagt ned egentligen på detta. Jag kan inte sköta blommorna så bra men vill alltid ha det fint ändå så därför blir det att köpa hela tiden. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Det ser likadant ut i mina krukor, hoppet är ute för de flesta växterna och det är bara att handla nytt.
    Glömde säga "Ha en trevlig dag imorgon!" mitt i min frustration där i hallen. Hoppas du får en skön dag och att du får gjort det du tänkt och så ses vi laddade till tusen för en trevlig kväll på lördag!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag kan skriva under på allt det du skrev!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Skrattar gott när jag läser för detta känner jag igen! Varje år är jag ivrig som få men sen svalnar mitt intresse ju längre säsongen går vidare;-)) Sen dör ju helt klart både det ena och det andra oxå!

    SvaraRadera
  5. Hej, skönt att det är fler som är likadana :)
    Jag älskar blommor, men har inte tillräckligt intresse för att hålla efter hela trädgården. Försöker få lite struktur på den, sakta med säkert ...

    Fint å lättskött är min devis :)

    Blir kul att se ert uterum, ni ser ut att ha stilrent å mysigt hemma!

    Hoppas ni får en mysig helg!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Helena
    Tack tack, hoppas din fredag också blir skön.
    Ser fram emot morgonkvällen, jag har "grajor" på gång i köket som jag hoppas faller i smaken!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera