fredag 16 april 2010

Äntligen helg!

I bland är helgen en aningens mer efterlängtad än annars. I dag är det en sådan helg!
Efter en vecka med möten och en massa annat som tandläkarbesök och allmänt fix så var det ljuvligt att kliva över tröskeln här hemma för en stund sen.
Vi skall grilla kyckling och jag skall göra en pastasallad med sommarsmak, jag tycker att det kunde vara dags nu.

Masken på bilden hoppas jag kan bli en ny bästa vän mot mina trötta ögon. Den skall ligga i kylen en stund och sen på ögonen i 10-20 min. när ögonen känner sig hängiga.
Köpte den på Body shop i går och hoppas den är så uppiggande som det lovats!

Solen skiner fortfarande men det blåser halv orkan så det passar utmärkt att vara inomhus, ligga i soffan och känna hur ledigheten tar över mitt liv, tillsammans med ett glas vin naturligtvis. Grilla - det får maken göra, jag kan vinka till honom genom uterumsfönstret och kanske göra tummen upp när det ser bra ut!
Fridens liljor!

6 kommentarer:

  1. Hahaha, jag tror han uppskattar en tummen upp! Jag tror jag haft en liknande ögonmask, den var väldigt skön.
    Vin har även påbörjats här och även här ska mannen grilla, det blir lax!
    kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt lik de där silikon BH:n som sitter uppe av sig själva (så står det iaf)!
    :)

    SvaraRadera
  3. Stämningen har infunnit sig med andra ord?
    Hoppas du får en härlig helg - kan säga det att blåser gör det även här, men allt är bättre än den där snön de talat om;-))

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,
    visst är helgen extra efterlängtad ibland!
    Fy vilken vecka, har valt att inte ta på mig för mycket kunder/företag men ibland kör det ihop sig. Skulle gärna vara hemmafru i några månader!!

    Provade en sån mask förrut, de är jättesköna. Vet inte om de hjälper men det känns bra :)
    Lät mysigt med uterum kan du inte visa lite bilder?!

    Önskar dig en mysig helg
    kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Kan du tänka dig att det är så finurligt ordnat så tårtbuffén inleds med en lunch;-))
    Men sen kunde du väl sagt till att du var här och nallade ur min flaska så vi kunde språkas till lite;-))
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Hoppas att fredagen blev mysig. Kom gärna med synpunkter ommasken. Är pigg på att köpa en sådan. Kram

    SvaraRadera