tisdag 27 april 2010

Omvänd rekommendation!

Det var denna boken vi diskuterade i gårkväll hemma hos mig. Höga toner (I love it) trots att den egentligen inte föll någon speciellt på läppen. För egen del är jag mest stolt över att jag verkligen läste ut den eftersom upplägget i boken var totalt värdelöst från min sida sett.
Jag tappade tråden hela tiden i handlingens hoppande fram och tillbaka.
Så av alla tusentals böcker det finns att välja på välj INTE denna!
När jag går in i en bokhandel är första känslan WOW vad många böcker som jag kan välja på!
Efter att ha gått runt och tittat en stund är känslan HJÄLP vad många böcker jag har kvar att läsa!
Just nu har jag sju stycken rekommenderade böcker liggande på nattduksbordet. Det är en kombinerad lust/stress - känsla.
Därför ville jag inte ha en tegelsten att läsa till nästa bokträff så jag valde denna (pil upp)
En make, en far, en dotter och en väninna berättar om kärleken till samma kvinna: Anna.
Anna är bara närvarande i batraktarens öga. Ett relationsdrama som vi människor gör så gott vi kan för att förstå!
Får se om det är en bok att rekommendera lite längre fram.

Bufen är uppdukad i uterummet!
Pastasallad med räkor och kräftstjärtar, Ernst bröd med ajvar och färska kryddor.
Sen blev det glass och citronsås till efterrätt.
Vi äter, dricker och njuter av alla våra diskussioner. Vi tycker lika och olika. Någon väljer en bok som jag aldrig valt själv, någon har uppfattat saker i boken vi läst på ett sätt som inte jag gjort. Denna ljumma härliga vårkväll var inget undantag.
Det var lika roligt som vanligt!

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig liten klubb ni har. Jag tar dig på orden och skall inte läsa denna bok.

    Vad smakfullt du hade dukat fram.

    SvaraRadera
  2. Bra med både tips på bra böcker och dåliga!!
    Vad mysigt ni har det!
    kram

    SvaraRadera
  3. Boken om Anna har jag läst och den ger många tankar kan jag lova! Bra med buffé för då slipper värdinnan missa bokdiskussionerna! Vi har halverat vår bokcirkel då några inte uppskattade vad andra tyckte om böckerna utan ville ha kvar sin egen känsla samt att de ansåg att deras tyckande var fel - hur galet som helst för det är ju olikheterna som berikar i diskussionerna för om alla tycker lika är det ju liksom inget att diskutera vidare om;-))

    SvaraRadera