söndag 25 juli 2010

Söndagmorgon...

...fast det är väl snarare söndagförmiddag nu.
I morse tog jag jeansen på - första gången på evigheter.
En kall vind sveper och det gör ingenting.
Vetebröd till frukost, helt galet men ack så gott.
Jag är snart färdig med MJ:s sista.
Härlig lättläst serie men det skall bli skönt att byta författare,
hon har sin stil och nu kan jag den.
Jag grunnar på vad hon menar med: en man med olivfärgad hy!
- är det svart eller grön?

Annars går tvätten för högtryck, Gustav har övernattningskompis
och de har inte vaknat än.
Oscar skall jag snart skjutsa till Lund
och Anders, ja han borrar och skruvar upp en hissgardin i hallen.
Han vågade sig hem trots allt...

Ha en skön söndag!

6 kommentarer:

  1. Precis så kände jag det med Läckberg och har faktiskt inte läst de sista!
    Här blir det kaffe nu - med macka, varför finns det inget vetebröd uppe tro?

    SvaraRadera
  2. God förmiddag.
    Jag har läst alla hennes böcker förutom den sista.
    Här är det jeans på också.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, vad skönt att familjen är hemma igen. Det är skönt att få ett par dagar för sig själv sen vill man ha alla samlade igen!

    Hua vilket väder vi fått, jösses så det regnade inatt. Sune-kanin fick komma in från sommarburen och värma sig inatt :)
    Nu bär det iväg på semester en vecka, vi har hyrt en husbil. Har aldrig provat campinglivet så det ska bli kul!

    Hoppas ni får det skönt på er fortsatta semester!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Idag var det första dagen jag tom FUNDERADE på leta fram sockar. Men jag har inte gjort det, på sommaren är det barfota som gäller.

    Tack för din kommentar om körtelfeber. Jo jag har retats lite med honom och frågat vem han pussat :) Han är pigg mellan varven iaf. Var det någon annan som fick körtelfeber i er familj när sonen var sjuk?

    SvaraRadera
  5. oliv är ju just oliv=) inte svart grön brun utan oliv;)ha ha..Är boken bra?

    SvaraRadera
  6. Här är det jeans idag också! Mellansonen kom hem efter tre dagars kanot/tältande/fiske...han var rätt glad att komma hem. Det är nästan lite höstkänsla idag så det ska bakas lite av Ernst grissini(bakades igår också) och en blåbärspaj ska göras också, inte bra för figuren, men ack så gott =)
    Ha en fin söndag och kram!

    tina

    SvaraRadera