söndag 18 juli 2010

Minnen bubblar upp!

I morse kramade jag iväg Anders & Gustav.
Göteborg och Gothia hägrar för dem hela veckan.
Oscar och jag skall ta oss upp en dag och titta, antagligen onsdag.

Men tills dess går jag och lullar här hemma. Det gör mig inte
så mycket att
vara själv några dagar och Oscar gör mig sällskap i bland.
Just nu tittar han på film med en kompis, surraundsystemet dånar i hela huset.
I dag när de åkt gick jag upp på vinden och tog ner alla mina gamla
dagböcker. Jag har längtat efter att läsa och känna in känslor igen.
Hela eftermiddagen har jag varit fast i olika tidsperioder
och skrattat och kommit i håg.
Pinsamt och förvånande klokt i bland.
Det är speciellt en sak som slagit mig i dag och det är hur
livet kretsat mycket kring att skriva och få brev.
Brev med frimärke.
Jag skriver ständigt brev och jag väntar på att få svar
-nähä, inte i dag heller. Men så plötsligt efter veckor så kommer ett svar och jag blir överlycklig.
Den tiden är verkligen förbi!
Och vykort, det haglar in vykort från när & fjärran!
Kommer ni i håg när ni fick ett vykort senast?
Nä, tänkte väl det.

I sista inlägget är jag 25 år, då har jag börjat när jag var 14.
Så jag har en bit till att plöja igenom innan
böckerna åker upp på vinden igen!

4 kommentarer:

  1. Minnenas afton med andra ord!
    Det där med dåliga samveten kastar jag bort när det är semester - men jag vill verkligen röra på mig för jag märker att jag mår bra utav det;.))

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt att få läsa hur man tänkte när man var lite yngre.

    Nu är jag också själv och det skall bli skönt. Fast helt skulle jag vilja ha semester och vara på landet :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med gamla minnen!! Tyvärr slängde jag alla mina dagböcker, var väl rädd att fel händer skulle få tag i dem och läsa dem! :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att kunna backa tillbaka i tiden och läsa och "känna igen" sej i hur det var då! =)

    kram/tina

    SvaraRadera