tisdag 6 juli 2010

För exakt ett år sen...

Just i dag ser jag ut så här!

... satt jag på min första semesterdag och skrev detta.
I dag skriver jag mitt fyrahundratjugonde inlägg!
Jag vet inte vad jag förväntade mig av denna resan egentligen men hur som helst har den varit rolig, roligare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig.
Det enda jag bestämde mig för var att skriva på ett sätt som inte någon kan ta illa vid sig av. Att lämna groll och tråkiga tankar utanför. Jag är både arg och ledsen emellanåt men förhoppningsvis märks det inte så mycket här!

Bloggen är min dagbok utan att bli för personlig och djup. Att lämna ut hem och familj gör jag bara på ytan. Men visst är det ett sätt att synas på - visa upp nya saker - vara lite ego - här är jag - så här tycker jag, jag - jag -jag!
Texten skriver jag i bland för mig själv och i bland för er. Vardagsdravel varvat med grubblerier över någonting som jag funderar på. I bland tycker jag själv att jag är skitrolig men ingen annan verkar ha läst in det roliga i texten... hi, hi!
Att skriva humoristiskt är det svåraste men också det roligaste.
Att få kommentarer från er när och fjärran med egna reflektioner på vad jag skrivit, är fantastiskt!
Det är det som gett mig mest och som jag verkligen inte förväntade mig.

Eftersom detta är min blogg, kan jag obehindrat svänga mig med begrepp som "man" & "folk"
Jag kan börja en mening med både "jag" & "och" fast jag vet att man inte skall, jag kan t.o.m hitta på egna ord!
Meningsbyggnaden bestämmer jag själv liksom innehållet och det är så himla fräckt.
Jag är så otroligt glad för att jag satte mig ner för exakt ett år sen och skrev det där första inlägget fast det kändes lite "skämmigt"
Den känslan är som bortblåst nu.
Den 6/7 är inte min första semesterdag i år - det är tre arbetsdagar kvar tills det är dags. Att ha hela semestern så nära framför mig känns rätt bra tillsammans med insikten att kunna sätta mig här vid datorn precis när jag vill och få till en reflektion ut i cyberrymden!

Det fyrahundradatjugonde inlägget är nu till ända, vi hörs igen i det fyrahundradetjugoförsta!
Kram till er alla!


7 kommentarer:

  1. Grattis på ettårsdagen min söta bloggvän. Jag älskar att komma in hos dig och se hur du har det. Visst är det så att man inte lämnar ut allt men ibland är det skönt att få göra det. Man väljer helt enkelt själv hur långt man skall gå.

    Stora kraman, snart är det FOTBOLL!

    SvaraRadera
  2. Älskar oxå kommentarer - även om jag mest skriver för min egen del! Lite ego tripp helt klart;-)) Det gäller att som du säger lägga en rätt så neutral ton kring det man skriver - vill inte lämna ut mina familjemedlemmar för mycket men...
    Må nu så gott fram tills semestern tar vid, du vet långa seeeega dagar är vad vi vill ha;-))

    SvaraRadera
  3. Grattis till ditt första hela år som bloggare!!Som läsare till din blogg har det också gett mig en hel del. Först och främst allt det kloka och tänkvärda du skriver, sen också en sorts manisk mani över att varje dag måste jag bara in och titta:) Familjen retar mig lite lätt när jag står och hoppar vid datorn och försöker komma till - E det vilda tankar du ska kolla?? Ja, måste bara kolla om det kommit nå´t nytt! Men jag ska säga att det är ett kärt besvär, så fortsätt i samma anda så jag har något att se fram emot på kvällen!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till första året och jag hoppas det blir en hel del till. Jag gillar din blogg att få ta del av en bit av ditt liv.
    Jag tycker själv att bloggen ger mig så mycket, framför allt bloggvänner som är helt underbart att ha.
    Snygg som alltid är du även i dag!
    Ha det bra och stor kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen,
    vad bra skrivet!
    visst är det kul med bloggar. Man har en hel lista favvo-bloggar och bland dem finns några speciella som man tycker om lite extra, din är en sån tycka-om blogg. Gillar ditt sätt att skriva, du verkar vara en positiv person och det känns som vi har en del gemensamt .

    Vad härligt att ga semestern i sikte!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Hej kompis!
    Grattis på högtidsdagen. Det är alltid givande att läsa dina tankar och göromål. Mycket av dina värdringar och funderingar håller jag med om och då är det extra skönt att läsa det du skriver. Bekräftelse är bra, eller hur?
    Ses snart
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen... eller vad man ska säga. Du var så nervös i början men det har ju gått bra!
    Kram

    SvaraRadera