fredag 16 juli 2010

Äta!

Frukosten i dag är vattenmelon, lättfil, valnötter och torkade fikon. Det tänkte jag klara mig på till i kväll då vi är bortbjudna. Det är inte lätt just nu, sommar är god mat, gott att dricka, fika och glass. Och såg ni på Ernst i går? Brödet/grissinin han bakade med Västerbottenost och skinka, det måste jag bara prova.
Ja, så är det hela tiden - alltid något gott som måste provas. Samtidigt är det bikinin på - det rimmar illa.

I dag har Gustav redan gett sig i väg med en kompis till Tomelilla sommarland, Anders jobbar sin sista dag, Oscar är för en gång skull hemma. Jag tror att jag skall försöka få med honom till stranden i dag för i morgon skall det visst komma in ett regnväder. Ni vet, förutom att få simma i havet som jag älskar så tar jag varje ursäkt för tillfället att lägga mig med mina böcker. Därav stöket här hemma - ni som redan har läst MJ vet vad jag pratar om!
Ha en skön dag!


6 kommentarer:

  1. Låter som en svår kombination att klara en heldag på stranden med endast frukost! Ifs har du härliga böcker att sluka men....

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland måste man hålla igen lite smart undersommaren. Precis som du gör idag. Det är så lätt att det skenar iväg annars.

    Ha en underbar fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hette den inte knasiga familjen? Tror det.

    SvaraRadera
  4. Samma här, försöker planera lite för "den goda matstunden" som alltid är på kvällen under semestertiden...tur att det finns underbar frukt att ta till under dagen=) Ha en underbar dag på stranden, själv ligger jag i solstolen och läser!

    kram/tina

    SvaraRadera
  5. Hoppas du hade en riktigt skön dag!
    kram

    SvaraRadera
  6. Så fin din sida har blivit:) Det ser ut att vara en supergod frukost.. Hoppas att din dag blev toppen:) Många Kramar till dej från Sanna

    SvaraRadera