måndag 26 juli 2010

Pensionärstur!

Vid middagstid i dag fick vi för oss att åka på Österlentur.
Gustav var inte sugen att hänga på
och Oscar åkte iväg till Danmark & Danacup
i morse.
Det blev således bara Anders & jag kvar!
"Då drar vi på pensionärstur"
tyckte Anders.
Ja, så gjorde vi det...


Först till Ingelstad Kalkon.
Det luktar inte hallon där kan jag säga.

Förbi Glimmingehus!

Fika och en titt på Hylkegården.
Ett ställe vi besökte mycket förr, då var stället fullt med gamla avlutade möbler och prylar överallt. Nu var det mer luft mellan sakerna och tyvärr också sånt som finns överallt annars.

Ett stopp i en lada som annonserade designmöbler.
20% på allt Mateus porslin.
Det blev några tallrikar inköpta.
Smaskiga delikatesser på Olof Viktors i Glemminge!

Till sist stannade vi i Ystad och hann gå en stund i stan
innan vi satte oss på en uterestaurang och åt gott.

Drack lite gott gjorde jag.

Anders ser rätt nöjd ut också.

Det är riktigt mysigt att åka runt helt oplanerat och stanna där det ser inbjudande ut. Österlen är så vackert så här års och det finns verkligen massor med härliga ställen, säkert för minst fem pensionärsturer till...


6 kommentarer:

  1. Fanns det rökt kalkon att köpa på Ingelstad Kalkon? För det är så himla mumsigt! Vi är i samma sits - maken och jag gjorde Lidköping förra veckan!

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar sådana spontana turer, flickorna är inte lika imponerade av dem så jag får väl göra som du, ta med mig käre maken!
    kram

    SvaraRadera
  3. Österlen är så fint!Vi tog en semestertripp dit för två år sen, en vacker del av Sverige som måste besökas snart igen!
    Vi har samma situation här hemma, inga ungdomar som hänger på när vi i morgon tar tåget till Göteborg för att strosa i affärer och besöka Haga,äta gott och bara vara!

    kram på dej/ tina

    SvaraRadera
  4. Vilken tur ni fick. Måste bara säga att du och din man är så vackra tillsammans.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fick ni pensionärsrabatt? Det ska man få har jag hört ;D

    Hoppas ni har en härlig sommar!

    SvaraRadera
  6. Med tanke på sällskapet till höger på "vinfotot", så får vi det bekräftat:
    Det var en pensionäreresa!

    Ni ser i alla fall ut att ha det toppen!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera