lördag 10 juli 2010

Planering!

I kväll kommer vänner hit - vi skall grilla och smida semesterplaner!
För vi brukar åka på semester tillsammans, har vi gått omkring och sagt tills männen räknade ut (på midsommarafton) att det visst var å-t-t-a år sen sist. Vi har inte varit riktigt synkade i vad vi vill göra men det är det som förhoppningsvis skall åtgärdas nu.
Vi är överens om att det skall vara till ett varmt ställe, vi måste använda oss av ett skollov och jag hade tyckt det varit "tjibbit" om det var ett ställe med "all inclusive" för det har vi aldrig testat.
Har hört både plus & minus om det men som sagt jag vill prova själv!

Just i dag när det är +35° i skuggan är längtan utomlands inte överhängande - då är det ljuvligt att vara i Sverige. Men det dåliga vädret kommer igen det behöver man inte oroa sig för och jag gillar att beställa resor i god tid så att jag kan gå och suga på karamellen lite, det är halva nöjet!

I kväll behövs med säkerhet ingen filt framåt småtimmarna - vi kan låtsas att vi är någonstans vid Medelhavet hela långa natten!

3 kommentarer:

  1. ojoj tänk att sitta i värmen och planera för mer värme, lätt att hitta den rätta känslan -♥-

    Här blir det grillad korv med chips som tillbehör till fotbollen;-))

    SvaraRadera
  2. Låter ju helt underbart. När är det tänkt? Har heller aldrigt åkt all inclusiv, men skulle gärna testa snart.

    Ha en skön kväll och du ser väl på fotbollen?

    SvaraRadera
  3. Vi planerar också en all inclusive resa med några vänner, vi har pratat om det i flera år men nu har vi bestämt oss för nästa vår. Eller höst. Jag älskar värme.

    SvaraRadera