onsdag 14 juli 2010

En dag på stranden!

Det blev en stranddag i dag. Vattnet är helt underbart att simma runt i det är bara att gå i och börja - inget plaskande och pipande innan man doppar sig.
Och jag ligger rätt bra till i: vem - är - brunast - tävlingen... för en sån finns väl?

Avslappning i all ära - orken att göra något annat än att slappa dessa fantastiska sommardagar finns inte. Jag diskar lite disk och lagar lite mat. I resten av huset är det fullt av av handdukar och kläder utspridda, klänningar, shorts, linne och toppar som använts någon timme bara och som sen bara släppts på platsen man står på. Jag är definitivt inte oskyldig till röran men orkar inte ta tag i den. Det är skönare att vara ute i solen och man måste ju passa på det är ju ändå semester. Röran springer ju inte ifrån en som det ju så käckt heter!
Jag måste bestämma mig för en städdag - undrar vilken dag som passar bäst att städa?
Det känns så svettigt att städa.
Hur som helst blir det inte i dag det är ett som är säkert!

3 kommentarer:

  1. Har också haft en heldag på stranden, så jag platsar i tävlingen, för det är väl klart att man tävlar!!:) Imorgon får det blir städdag det ska regna på förmiddagen har jag hört. Sen kommer solen igen och då vill väl ingen städa!! Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Det är helt ok att vänta att städa. På sommaren finns det så mycket roligare saker att göra när det är fint väder.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Här hemma är det små kaos överallt, det är för varmt att riktigt ork engagera sig.
    Fast jag fick ett ryck idag och börja röja i tvättstugan.
    kram

    SvaraRadera