tisdag 22 juni 2010

Två bilar igen!


De lila clematisknopparna har slagit ut i sommarvärmen.

Vi har äntligen två bilar igen också. Hade nästan vant mig vid att bara ha en bil men det skall bli skönt att slippa deala & veala om lilla polon nu.
Efter en antal provkörningar dök en Volvo V50 upp ur ingenstans och blev vår i dag - mycket förvånande val från vår sida eftersom vi trodde att vi var Saab - människor. Förvånande sagt av mig också som inte trodde att jag hade något bilintresse överhuvud taget. Men det ligger kanske där och lurar. Eller så är det identitetskopplingen. Saab & Volvo - svenska bilar - tryggt - familj - stabilt = hit vill jag höra!
Det är bra att ha en bil som man bara kan ösa in sina saker utan att bry sig om huruvida man skall få plats. Nu är ju V50 inte jättestor men i jämförelse med polon så är den.
Skönt skall det bli i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Man kan ju alltid ändra sig, eller hur!?

    SvaraRadera
  2. Grattis till bilen:)
    Som du vet är jag gift med en bilbytartok och mellan hans Jeep och jaktbilar brukar det bli volvo. Antagligen för att tillfredställa fruns behov av "vanlig" bil. Iallafall mitt val av bil. Just en V50 har mina föräldrar me like:)
    Fin clematis är det en ifrån i år eller har fingrarna börjat bli mossigt gröna:)

    SvaraRadera
  3. Vad menar du nu...inte har ni väl flyttarplaner?

    SvaraRadera