onsdag 9 juni 2010

Frisörsax!

Har köpt en ny frisörsax - den är vass som ett rakblad och det var en fröjd att klippa med den. Både Oscar och Gustav blir klippta av mig och Gustav har aldrig någonsin varit hos frisören över huvud taget.
För några år sen när jag hade en svacka på jobbet, sökte jag in till en av Malmös frisörskolor och kom in, men fegade ur i sista stund.
Jag har alltid tänkt att klippa hår kan väl inte vara så himla svårt.
Pojkarna säger hur de vill ha det och efter en massa år så brukar de vara nöjda. Det är väldigt praktiskt också för salongen har öppet ofta och sent och det är lätt att få tid. Betalningen sker genom tjänster och gentjänster.
Många gillar att gå till frissan och sitta där timme ut och timme in och få massage i shamponeringsstolen samtidigt. Sån är inte jag, klipp håret så jag kan gå hem sen.

Oscar är nyfrissad och fin och skall snart ge sig iväg till nästa studentfest. Anders och Gustav är på zon- träff på fotbollen.
Själv stannar jag hemma och jag skall lägga mig tidigt och läsa min bok som är riktigt bra.
Hörs i morgon!

4 kommentarer:

  1. Vilken bra talang du har. Det är väl inte försent att sadla om?!

    SvaraRadera
  2. Alltid bra att ha en hobby som kommer familjen till nytta! Här får alla klippa sig på salong - även om en och annan väljer att vara mycket långhåriga;-))
    Njut av kvällen!

    SvaraRadera
  3. Härligt att bli klippt hemma och när man vill!
    Duktiga du!
    Ha det så mysigt!
    kram

    SvaraRadera
  4. Wow vad grymt. Jag har också köpt en ny frisörsax som jag verkligen kan rekommendera. Det är verkligen viktigt med bra Frisörsaxar när man jobar som frisör som mig.

    Grymt att du klipper hemma.
    Kram J

    SvaraRadera