måndag 7 juni 2010

Regnig måndagkväll!

I dag är det synd om studenterna som fått regn i mössorna i eftermiddags (och hela dagen) Just nu är det uppehåll, så hoppas det har regnat färdigt för i dag och för i morgon också för den delen. För då är det vår tur att fira med våra vänner.

Det blev ingen vinst för Söderling i går och ingen vinst för Gustav heller som mötte MFF.
De är svårslagna så förlusten var inte så tung.
Däremot vann Oscar & LBK sin sjunde raka match i serien. De spelade inte så övertygande men en vinst är en vinst i poängräkningen.
På lördag möter de Kalmar FF (Kalmar, min gamla studentstad) så det blir en heldag borta eftersom resan dit tar cirka fyra timmar. Vi stannar nog hemma även om vi är bra sugna på att följa med.
Vi får se hur det blir.


Fikon i alla dess former har seglat upp på första plats på tio-i-topp listan.
Passar bra till mycket.
Marmeladen är från coop och är lagom söt.
Torkade fikon hackade i småbitar åker ner i filen.
Färska fikon är supergott i salladen eller till gorgonzolaosten.

Bara som ett tips en regnig måndagkväll!

4 kommentarer:

  1. Fikonmarmelad till brieosten smakar gott!
    Tråkigt med allt regn, sommaren skulle ju stanna kvar...
    Hoppas det är över till i morgon!
    kram

    SvaraRadera
  2. Har regnat även hos mig idag men nu på kvällen så har det klarnat upp!
    Fotbollen används faktiskt då och då fortfarande även om det inte är som förr - men det där med att kicka en boll tycks aldrig gå ur dessa grabbar;-))
    Blir sugen på fikonmarmelad till ost men kanske lite för energirikt för mig som försöker hålla igen lite - eller snarare försöka röra mig bra mycket mer;-))

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med regn. Här är det ganska mörkt på himlen men inget regn än... Fikonmarmelad till ost är ju bara för gott.

    SvaraRadera
  4. Jag tjatar om min balsamico creme. Godast är dadel men fikon är också god.Finns en god sort hos Willys. Gillar din tygtavla bakom soffan. Berätta, vad är det för tyg.
    Kom på att jag har ett gott grillrecept med fikon. Det måste jag leta upp.
    Kram:)

    SvaraRadera